Wat gebeurt er als je handen of voeten slapen, en waar komt dat tintelende gevoel vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Slapende ledematen komt omdat er ergens een zenuw of bloedvat wordt afgekneld. Je arm of been krijgt dan tijdelijk veel minder bloed toevoer, waardoor het begint te 'slapen'. Dat tintelende gevoel komt doordat de zenuwen dus geen bloed meer krijgen. Wanneer je nog langer wacht sterft het letterlijk af. Maar zover komt het meestal gelukkig niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dan knel je een zenuw af bv als je lange tijd met je benen over elkaar zit dan knelt de zenuw in de knieholte af
dat gebeurt ook in je arm de zenuw in je elleboog knelt af als je bv lang met je arm gebogen boven je hoofd zit
door dat je strekt ligt de zenuw weer vrij en gaat weer prikkels geven en dat ervaar je als tintelen