ik heb de meeste nieuwe vrienden leren kennen via vrijwilligerwerk.
je hebt al een gedeelde interesse, je werkt samen, dan kan je al snel een vriendschap ontwikkelen.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nieuwe potentiële vrienden kan je op diverse locaties ontmoeten: op school, werk, sportclub, op verjaardagen (vrienden van anderen), hobbyclub, via internet.
Als je iemand hebt ontmoet die je interessant vind als potentiële vriend kan je diegene eerst leren kennen door interesse in iemand te tonen. Wat doet iemand in het dagelijks leven? welke interesses heeft hij/zij? Zo krijg je contact met elkaar. Na een tijdje kan je dan iemand uitnodigen om een keer te gaan lunchen in de stad, samen te koken of naar een feestje te gaan ofzo. Zo leer je iemand steeds beter kennen en diegene jou ook. Langzamerhand groeit dat dan uit tot vriendschap. De onderlinge verhouding in vriendschap is belangrijk. Er moet sprake zijn van gelijkwaardigheid. Niet dat de een meer 'macht' heeft (altijd bepaald wat jullie gaan doen bijvoorbeeld), maar er moet enigszins gelijkwaardige belangstelling naar elkaar toe zijn (dan bel jij hem/haar of hij/zij jou, nodig jij hem/haar uit en andersom weer een keer).
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een club gaan. Iets wat je leuk vindt. Sport, muziek o.i.d .
Daar heb je sowieso al een gezamenlijke belangstelling en je ziet elkaar regelmatig. Daar ontstaat meestal wel een (of meerdere) vriendschappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tjetter.nl
Zijn wel wat kinderachtige mensen die alleen maar over sex praten maar als je even verder zoekt kan je zo een paar nieuwe vrienden vinden, het is totaal anoniem en je hoeft geen account aan te maken.
Ik weet niet hoe oud je bent maar wees voorzichtig met afspreken.
Tip: geef complimenten en wees geintresserd in de ander zijn verhalen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een hond hebt,laat de hond uit op een plek waar veel mensen komen.Als je geen hond hebt vraag je of je de hond van de buren een keer mag uitlaten(je zit er dan misschien wel aan vast).tenzij je niet van honden houdt.er wordt heel snel een praatje gemaakt doordat honden toch naar elkaar toetrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door zelf een vriend te zijn, dus doe voor een ander wat je van die ander verwacht.

Ga bij een vereniging, en bestuursleden zijn meestal schaars, dus zet je daar voor in, begin met mensen die je aardig lijken goededag te zeggen, misschien kom je zo geleidelijk tot een praatje en meer,
anneliez