afvallen en sporten

ik probeer al een dik half jaar om af te vallen, ik sport daarbij twee tot drie keer per week
eetpatroon is vrij gezond en mijn gewicht blijft schommelen, (met een kilo of 4) ik heb ongeveer twee keer per week een aanval dat ik van alles eten wil, geen honger, maar behoefte om iets te nuttigen, maar krijg van niets een voldaan gevoel, met als gevolg dat ik weer erg veel calorieen heb genuttigd
collega is veel afgevallen met accupuntuur, heeft iemand daar ook ervaringen mee?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

De acupunctuur is niet de oplossing, stoppen met de vreetbuien is wat je moet doen.

Want met sporten en eten ben je goed bezig, je kunt nog aan de sportinstructeur vragen om een test op basis waarvan hij/zij een voor jou optimaal schema samenstelt waarbij je het meeste vet verbrand. Dat is niet als een gek trainen, maar zorgen dat je op een optimale hartslag traint.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da's heel makkelijk gezegd maar heel moelijk om te doen ook ik heb regelmatig buien dat ik alles wat er in huis is op kan eten, maar dat niets echt bevredigd, waardoor je je volstopt met caloriën. En dan later spijt hebben
paulus811
13 jaar geleden
Afvallen is niet makkelijk. Wat je er in jaren aanvreet, kan er niet in een paar weken af. Bedenk hoe lang je op de crosstrainer moet om de reep chocola er weer af te trainen. En ik weet echt wel hoe moeilijk het is, kom net zelf van de loopband af na een uur zweten en zwoegen met 15 kilo overgewicht. Helemaal niet erg, maar nu lijkt het erop dat sporten niet helpt en dan maar naar acupunctuur wordt overgestapt. Als de vreetbuien blijven helpt er helemaal nooit iets.
idd met sporten en een verbeterd eetpatroon moet afvallen eigenlijk wel lukken.
die calorieën nuttigen zou een verbeterpunt zijn, weet je zelf ook wel, nu nog doen.
afvallen dmv acupunctuur is discutabel, dit werkt niet bij iedereen. probeer vooral af te vallen mbv een diëtiste, zit in het basispakket!, en let op voedselinname en verbranding calorieën.
heel erg veel succes en sterkte!@!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad stoppen met vreetbuien... voor je besluit wat te eten: drink water, paar glazen, bij voorkeur met uitgeperste citroen erdoor... 1 citroen op 1 liter water... das wat ik trouwens gebruik tijdens het sporten want citroen helpt nog beter je vet te verbranden... gewoon steeds paar slokjes tussendoor... ik ben ook aan afvallen en sporten en raak gemiddeld 1-2 kilo per week kwijt.. succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vreetbuien krijg, eet dan gewoon watermeloen. Dat geeft ook een vol gevoel of ander fruit natuurlijk.
Ik heb zelf ook wel eens van die buien en ik doe soms bovenstaande maar soms koop ik ook wel eens van die krabsticks. Die vind ik ook superlekker en het vult genoeg.

En hoe schoner je lichaam vanbinnen is hoe beter het gezonde voedsel word opgenomen. Er zijn verschillende ontgift programma's te vinden van bv drie dagen. Dat is ook niet zo lang en ook als het niet helpt met afvallen is het niet voor niks.

Drie keer sporten en normaal eten is voldoende. Ik weet niet welke sport je doet maar bv fitness is ook verraderlijk want als je op kracht traint verbrand je wel vet maar bouw je ook gewicht op door je spierontwikkeling.
Ik zou dan ook niet te veel op de weegschaal letten maar voortaan de spiegel gebruiken want dat is wat je zelf ziet en wat anderen zien (als je daar om geeft tenminste)

En verder de bekende dingen zoveel mogelijk vermijden zoals frituur, zoetigheid, bier enz.
Ik zou trouwens ook gaan zwemmen als je tijd hebt. Een uurtje zwemmen verbrand een hoop calorieen het is dan niet erg om dat weer op te willen vullen als het maar gezond is. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weer een aanval van eet woede krijgt drink dan een uitgeperste citroen in een groot glas met water.