Ten eerste goed passende en ingelopen wandelschoenen. Zogenaamde A-schoenen, stevige lage schoenen zijn prima voor een traject op verharde wegen. Naadloze wandelsokken van wol of kunstvezel. Katoen alleen als je niet zweet, dus voor bijna niemand, omdat katoenen sokken kleffe proppen worden waarin makkelijk plooien ontstaan. Gebruik schoenendrogers of trek om de andere dag een ander paar schoenen aan. Trek regelmatig droge sokken aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

katoenen kousjes in de schoenen
en schoenen dragen die niet te los zitten maar ook niet te strak
en onderweg een aantal keer je sokken verschonen
altijd katoen dus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Goede wandelsokken
- Zorgen dat je met droge voeten je sokken ingaat!!!
- Je schoenen tussendoor NOOIT uitdoen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier om blaren te voorkómen is door te gaan wandelen op ingelopen schoenen die een maatje groter zijn dan je gewone schoenmaat en daar speciale naadloze wandelsokken in te dragen.
Amadea
13 jaar geleden
uit eigen ervaring 4 x 50 gelopen.
Tijdens de te nemen pauzes deed ik altijd mijn schoenen uit.
Sokken in zon laten luchten cq drogen en voeten omhoog leggen en na je pauze sokken weer fris aan je frisse geluchte voeten. Je voeten zijn dan namelijk ook lekker droog geworden.
Succes met deze 4 mooie dagen.

Rik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed inwrijven en niet te zuinig met talkpoeder .

Toegevoegd na 5 minuten:
En als je nieuwe schoenen hebt :Schoenen aan en met de schoenen onder een kraan houden en gewoon laten drogen zonder je schoenen uit te doen .
Dan gaan je schoenen zich precies naar je voet zetten .