Hoe word ik weer gelukkig?

Ik voel me alleen eenzaam me ouders zijn er niet meer voor me me vriend heeft me gedumpt...

Ik voel me gewoon rot.

Hoe word ik weer blij en gelukkig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

In je vorige vraag kwam eigenlijk al naar voren dat naar huis gaan niet makkelijk zal gaan.
Je kunt nu afwegen: wil ik nog naar huis?

Ik denk dat dit al een hele stap is richting 'gelukkig zijn'. (Al is dit ook zo'n vreselijk groot woord.. je kunt er alle kanten mee op).

Hoe dan ook, je moet voor jezelf proberen op een rijtje te krijgen wat je graag wilt gaan doen.
Wil ik bij mijn ouders blijven? Hoelang zou het duren voordat ik dit voor elkaar krijg? Of lukt het niet? Wat zou ik dan kunnen regelen (zie jou andere vraag voor antwoorden daarop).

Wil ik school (blijven) volgen, wat wil ik met mijn leven gaan doen?
Natuurlijk wil je iets leuks met je leven gaan doen. Maar daar moet je wel je best voor doen. (Al zou het leuk zijn als het soms kwam aanwaaien ;)

Wat betreft je vriend: Ik weet niet hoe hij is, wat de situatie was en hoe jullie relatie was en/of waarom hij het uit heeft gemaakt.
En ik kan het bekende praatje gaan houden: "Tijd heelt alle wonden", wat ook zo is. Maar op dit moment geloof ik heel goed dat dit niet zo voelt. En zeker niet in jou situatie.

Probeer het toch te accepteren dat het uit is.
Voor nu heb je de handen vol aan je eigen situatie!!
Werk aan je eigen leven. Die moet je eerst op de rit krijgen. Werk aan jezelf, want je omgeving is moeilijker te veranderen. Zorg dat je ook hulp inschakelt wat betreft je onderdak!!

Zorg dat mensen jou kunnen vertrouwen. Dan vertrouwen deze mensen jou ook.

En wees sterk, kom voor jezelf op.
Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi beantwoord!+

Andere antwoorden (4)

Hou van jezelf! Ga dingen doen die je leuk vind en leg jezelf in de watten.
Het resultaat is dat je lekker in je vel gaat voelen en anderen zullen dit opmerken en complimentjes maken!
Als je er zelf nog behoefte aan hebt zou je ook nog met iemand die dicht bij je staat kunnen praten over de gebeurtenissen waarover je je rot voelt.
Dit helpt ook bij het verwerkingsproces. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dit precieze moment kun je je niet gelukkig voelen, dat is onmogelijk. Je hebt verlies geleden en nu dus verdriet.
Je mag ook verdrietig zijn en veel huilen.
Ondertussen wel even aan de gang voor ""later"" na het huilen.
Op je vraag wat je met (kan) doen, is al antwoord gegeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
en je zult het zien: over een tijdje ben je weer blij en gelukkig. Je leert je ouders zien, zoals ze zijn, meer is er niet. Je gaat weer om je heen kijken, vindt vrienden. En je neemt je voor om goed voor jezelf te zorgen, School oppakken of werk, of beide.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je merkt en ervaart kan je je geluk niet vinden in een ander of iets anders.
Je hebt al die tijd op verkeerde plekken naar je geluk gezocht en nu al die plekken er niet meer zijn, kom je erachter dat daar het geluk niet in heeft gezeten.

Ik denk dat dit ook wel een les is in jouw leven.

Je werkelijke geluk van het leven kan je maar op 1 plek vinden. Een plek die er altijd voor je zal zijn en die nooit weg zal gaan/lopen.
Namelijk IN jezelf. Jij bent de enige die jouw geluk kan geven. Het zit in je en dit is de plek die je nu meer zal gaan verkennen. Altijd heb je al je geluk gehad, je hebt het echter nog niet gezien en er nog nooit gekeken of gezocht.

Je bent met velen en je hebt steun van velen. Dit zijn allemaal ik's en alle ik's houden van je. Ook je huidige IK.
Hiermee bedoel ik de ik's die je bent geweest in verschillende perioden van je leven. Toen je klein was, als puber, als jong volwassene, kortom elke ik van elke periode uit je leven. Allemaal staan ze achter je en allemaal houden ze van je. Houdt jij nog van hun?
Heb elke IK lief en vindt de diepste liefde voor allemaal. Jouw ik van het nu zit daar ook tussen. Jouw geluk en blijdschap nu ligt al heel dicht voorhanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De situatie is nu dus even zwaar klote.
Het is verstandig eerst jezelf te hervinden.
Wat kan ik, wat wil ik enz.
Je ouders zijn aansprakelijk en verantwoordelijk voor je levensonderhoud.
Dus naar BJZ (bureau jeugdzorg) , maatschappelijk werk, politie, wat maar nodig is om te zorgen dat mensen hun verantwoording weer gaan nemen.
Heb je broers of zussen die meerderjarig zijn? heb je misschien opa's en oma 's, schakel hen dan in.
Eventueel, maar dit is drastisch, , benader de werkgever van je ouders, die willen mogelijk geen werknemer die zo onverantwoordelijk is dat die zijn minderjarige kinderen op straalt om laat zwerven en kunnen dit je ouders HEEL erg duidelijk maken.....
Kortom, zoek mensen die macht hebben over je ouders.
en stel je ouders voor de keuze of je met hen of hun superieuren zaken moet gaan doen.
Mensen die dit lezen zullen dat heel gemeen en zeer ongebruikelijk vinden.
Mogelijk hebben deze mensen (nog) geen kinderen opgevangen, ik wel.
Soms moet je een ezel aan zijn staart trekken om hem vooruit te krijgen.
Ik weet zeker dat -als je zonder haatgevoel - gaat vechten om je situatie te verbeteren, dat je je dan ook beter gaat voelen.
Handel echter niet uit wrok, wat je zaait zul je oogsten.