Ja, dat kan. Je kan allergisch zijn voor bepaalde bestanddelen in de zonnebrand. Zelfs als er op staat dat het dermatologisch getest is, kan het in jouw individuele geval nog allergische klachten zoals jeuk en bultjes opleveren.

Als je bultjes hebt, kan het ook zijn dat je zonne-allergie hebt. Maar probeer het eerst eens met een andere zonnebrand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van mij is allergisch voor een bestanddeel in normale zonnebrand. Ze moet nou babyzonnebrand gebruiken, daar kan ze wel tegen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja grappig he, wat voor de één goed is, is voor de ander slecht. Zo word ik ook erg ziek van pinda's terwijl dat voor veel mensen een hele nuttige bron van eiwitten is, en heb ik een vriendin die doodziek wordt van appels.

Andere antwoorden (1)

Ja je kan allergies zijn voor zonnebrand. De testen worden uitgevoerd op veel voor komende huid types en deze zullen geen last hebben. Maar als jij een iet wat afwijkende huid hebt kan het zijn dat je pech hebt en iets anders moet gebruiken. Ik zelf ben allergies voor dennenhars en ik heb daar jaren geleden erg veel last van gehad toevallig een verkeerde zonnebrand en daar zat toevallig wat in. Een andermerk en het was over. Heb wel eerst gekeken of het daar ook in zat. Nu zit het niet meer in de meeste zonnebrand.