Hoe werkt een wisseldouche ook alweer?

Om het koelst onder de douche weg te stappen en te blijven. Beginnen met koud en eindigen met warm, of net andersom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Bij de traditionele wisseldouche wissel je steeds van warm naar koud. Je sluit altijd af met een koude douche, zodat je poriën worden gesloten.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn vrouw zweert bij koel beginnen, warm schoon douchen en koude af douchen, ledematen eerst en lichaam als laatste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wisseldouche lijkt heel simpel: gewoon warm met koud water afwisselen. Toch heb je er allerlei varianten in. Bij de traditionele wisseldouche wissel je steeds van warm naar koud.

Je sluit altijd af met een koude douche, zodat de poriën worden gesloten. Voor de warme douche (ongeveer 15 seconden) kies je voor een temperatuur van 38°C-40°C. Daarna is het even de tanden op elkaar en draai je de thermostaat onder de 20°C voor minimaal 5 seconden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met warm eindigen. Dan staan je porien open en kun je het beste de warmte verdragen.
Ik weet niet hoe ik het trema op de e van porien moet zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst lekker koel douchen en vervolgens zo heet al je kunt verdragen.
Omdat de temperatuur buiten niet zo warm is als je hete douche, voel het meteen koeler aan.