Heeft wat je eet invloed op je zweetgeur?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (6)

Transpireren is een heel gewone reactie van het lichaam bij warmte. De ene mens zweet meer dan de ander. Zweten kan zorgen voor plakkerige oksels en zweterige handen en/ of voeten. Zweet op zich ruikt niet vies, maar bacteriën op de huid kunnen het zweet omzetten in stoffen die vies ruiken, de bekende zweetlucht. Soms kun je er zelf wat aan doen om de hoeveelheid zweet beperkt te houden. Merk je een grote verandering op bij het zweten, dan is een bezoek aan de dokter belangrijk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je overmatig knoflook eten en of uien eet ruik je dat aan je zweet
het heeft idd invloed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is van invloed. Zelfs op de kleur van je haar. Kun je nagaan.
Scherpe kruiden veel uien en knoflook hebben dus invloed op hoevje Weet ruikt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hoe je zweet ruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1....maaruh, "hoevje Weet ruikt"? que-est-que-c'est?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tpypefout XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfff mobiel hè. Dat automatische woordenboek is echt vreselijk. ;-)
Zeker weten, het eten van veel kruiden of knoflook geeft echt een andere geur dan bij mensen die dat niet doen.

Vaak gekruid eten, veel roken en overmatig koffie drinken kunnen het zweten verergeren. Ook stress is een veel voorkomende oorzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marion bedankt, ben jij dat op die foto?
Drinkt u veel water en eet u groenten en fruit die veel water bevatten (komkommer, meloen), zal uw transpiratievocht minder sterk ruiken. Door het water verdunt u eigenlijk uw transpiratie. Heeft u knoflook, bepaalde kruiden die scherp ruiken of uien gegeten, ruikt u dit in uw zweet. Roken en alcohol hebben evenmin een gunstige invloed op uw geur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, eten heeft er invloed op, net als op de geur van je urine. Ook medicijnen kunnen er voor zorgen dat je anders gaat ruiken, net als sommige ziektes.