Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tandsteen, hoe te verhelpen?

De tandarts verwijderd dit. Maar na een maand zit het er weer. Ondanks goed poetsen, flossen, Oral-B tandpasta, etc. etc.

Kan je het ook zelf wegkrijgen met een of ander middel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Blijft tandplaque zitten dan verhardt deze. Dit gebeurt onder invloed van kalk in het speeksel, na ongeveer 24 uur. Dit harde laagje kunt u helaas niet meer wegpoetsen. Vooral wanneer u 35 jaar of ouder bent, heeft u meer kans op tandsteenvorming. Men denkt dat vanaf die leeftijd kalk uit de voeding weer in het speeksel terecht komt.

Hoe zorgt u er zelf voor dat er geen tandsteen op uw tanden of kiezen ontstaat?
- tanden poetsen: 2 maal per dag minimaal 2 minuten per poetsbeurt;
- tanden flossen, stoken of ragen: dagelijks.

Ontstaat er, ondanks uw eigen inspanningen, toch tandsteen op uw tanden en kiezen? Laat dit dan door ons verwijderen. Bij voorkeur zien wij u ieder half jaar.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit doe ik allemaal en toch...

Andere antwoorden (3)

Ik heb zelf zo'n metalen haakje om tandsteen te verwijderen. Dat gebruik ik al jaren en alle tanden zitten er nog in. Ik heb het in Duitsland gekocht en weet helaas niet of je het in Nederland kunt kopen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
meer dan je doet kan je wel niet meer,denk dat er niets anders opzit dan half jaarlijks naar de tandarts te gaan
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Goed poetsen en flossen zijn eigenlijk de enige twee dingen die je kunt doen.

Het ontstaan van tandsteen heeft te maken met de samenstelling van je speeksel.

En dus..zal het steeds weer terugkomen..helaas..

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding