Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is tocht gevaarlijk voor babys

met deze warmte is tocht fijn om de ruimte te koelen. is dat gevaarlijk voor de babys in de ruimte, in een stoel of op de vloer?

Toegevoegd na 1 dag:
omdat tegen ouders door het consultsatiebureau wordt gezegd dat de babys niet op de tocht mogen liggen, maar ik weet niet waarom. Een baby heeft nog geen weerstand, soms hebben ze hun eerste prikje niet gehad, ik weet niet of dat er mee te maken heeft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Van verschillende artsen al vaak gehoord dat toch geen kwaad kan en toch blijft het een hardnekkig misverstand, dat je van tocht verkouden zou kunnen worden.

Dat geldt ook voor baby's.
Die voelen zich ook prettiger als er iets koeler is.

Buiten, op een deken, in de schaduw,
met een zacht windje, is ook lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Tocht is voor niemand gevaarlijk, behalve als het zo hard tocht dat je van orkaankracht kunt spreken.
Tocht is net zo min gevaarlijk als een fan aanzetten voor verkoeling.
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat het kind er een beetje droge ogen van krijgt.

Toegevoegd na 13 minuten:
Van tocht word je NIET verkouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou mijn baby NOOIT in de tocht leggen, omdat ze daar snel van af kunnen koelen & verkouden kunnen worden.

Echter, je kan ze in de kamer leggen waat je het laat doorwaaien, en een windschermpje om de baby heen optrekken zodat de baby niet in de toch ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding