Wat zou de reden zijn dat sommige volwassenne hun muziek thuis zo hard aanzetten dat de hele straat mee kan genieten.

Jeugd of studenten kan ik nog voorstellen dat ze af en toe even de muziek hard zetten. Maar ouders met kleine kinderen, op zich rustige mensen, wat bezield hen? Kan het zijn dat mensen het echt niet in de gaten hebben?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ter aanvulling, het gaat om enkele uren per dag. Ik wil niet weten wat te doen maar wat deze mensen bezield, of ze het mogelijk echt niet in de gaten hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (11)

Als volwassene heb je ook nog af en toe de 'dolle 5 minuten'. Moet kunnen, toch? Als het de 'dolle 2 uur' worden en dan vaker dan ééns per week, zou ik er als buurvrouw wel de zenuwen van krijgen. Maar verder: leven en laten leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfiew, dat gaat te ver... Toch maar eens een vriendelijk gesprekje aanknopen.
ook volwassenen willen soms ff stoom afblazen ...;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij "oudere" jongeren gaan graag ook eens uit ons dak, maar als ik aan mezelf denk, laat ik het niet te lang doorgaan en houd ik wel rekening met de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel soms heb ik dat met stofzuigen, kan ik keihard meebrullen, gelukkig maar soms hoor.
Mijn vorige buuf had diezelfde tic tijdens het strijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luidruchtig strijkijzer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strijken gaat bij mij ook met een hoop herrie en rondgehops gepaard. Gelukkig op een tijd dat de buren niet thuis zijn.
Ik deed het omdat ik aan het doof worden was.Heb nu(jaren later) wel hoorapparaten,maar krijg zonder kop/hoofdtelefoon weinig mee. Je staat er niet bij stil,hoe anderen dat volume ervaren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus jij kan het luidruchtige srijkijzer uitzetten, ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wil je wel ruilen, Giweda,mag je mijn andere kwalen voor niets er bij hebben. Och nee,laten we het maar niet doen, jij hebt tenslotte langer voor de boeg, dan ik. Hoop ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lief Koolmeesje, het is maar goed dat je mijn kwalen niet kent, dan weet ik niet of de ruil goed uitpakt, elke gek zijn gebrek, zo is het spreekwoord toch, zucht, morgen weer naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik wordt er 100 mee hoor,krakende wagens....zie je ons al gaan?
Even schijt aan alles en iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus eventjes behoorlijk à sociaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eventjes een break.
Mensen hebben de neiging te denken dat wat zij voelen iedereen voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel muziek klinkt nu eenmaal het vetst als die heel hard staat.. en als je ramen open staan of als je in een slecht geisoleerd huis woont, dan is de muziek vaak nog ver te horen.
maar waarom je buren hun muziek zo hard zetten, tja dat weten ze zelf natuurlijk het beste. misschien zijn ze wel slechthorend, of willen ze het gekrijs van hun kinderen niet de hele dag horen, of misschien wel het lawaai van hún buren.. misschien hebben ze wel veel geld uit gegeven aan dure speakers en willen ze daar nu optimaal van genieten.. wie weet, vraag het ze eens zou ik zeggen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon eens op ze af stappen en (vriendelijk) melden dat je het hinderlijk vindt en vragen of ze rekening met je willen houden. Nodig ze eventueel uit om in jouw huis te komen luisteren hoe het doorklinkt want dat beseffen mensen niet altijd.
Eventueel kijken of je afspraken kunt maken over tijdstippen waarop de muziek (iets) harder mag, en wanneer beslist niet (er is een soort consensus: 'na 10 uur rustig, na 11 uur stil', 's avonds dus).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker even uit je dak gaan daar staat geen leeftijd voor. Het moet wel bij en bij blijven maar dat geld ook voor studenten en Jeugd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meld even dat je het hinderlijk vind maar doe het wel vriendelijk want"je vangt meer vliegen met een lepeltje honing dan met een vat azijn"

Geef je buren ook een mogelijke oplossing bijv. de uren dat jij er geen last van heb.