Kan reuma ontstaan doordat je een pees hebt gescheurd in je hand?

Met boksen heb ik een zware blessure opgelopen ik heb mijn pees overbelast van wijsvinger en middelvinger ze kunnen nu allebei zijwaarts bewegen hier heb ik een video dan kunnen jullie zien wat ik bedoel.
http://www.medicalvideos.us/play.php?vid=857

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Reuma is een auto immuunziekte, waarvan men de exacte aanleidingen nog niet allemaal met zekerheid weet.
Een peesscheuring in je hand geneest, mits goede medische zorg is verleend heel goed en je hoedt er ook niet bang voor te zijn dat daaruit reuma kan ontstaan.
Loop niet teveel klappen op, oude trauma kunnen wel littekenweefsel en verklevingen geven , die reuma-achtige klachten KUNNEN geven, vooral als ze
talrijk zijn, wat met het incasseren nogal wil oplopen.
Een mens is immers geen boksbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alle oorzaken van het ontstaan van reuma zijn nog steeds niet bekend. Over het algemeen gaat men uit van virussen bacteriën en schimmels. Ook infecties zouden de oorzaak kunnen zijn. Het scheuren van een pees, lijkt mij onwaarschijnlijk, maar ik raad je toch aan een arts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, voor zover bekend niet.
Reuma is een verandering van bloedwaarden, waarvoor een peesscheur niet direct verantwoordelijk voor kan zijn. Geen zorgen dus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi,

ik vond iets, misschien heb je hier wat aan. zelf lijd ik aan Fibromyalgie, valt ook onder de familie van reuma.

Hoewel zeer velen in de bevolking gewrichtsklachten hebben die ze met 'reuma' aanduiden, is R.A. in strikte zin relatief zeldzaam, en gaat gepaard met alle ontstekingsreacties: pijn/zwelling/warmte/roodheid en functieverlies tot en met vergroeiing van de aangedane gewrichten. Naast gewrichten kan R.A. echter vrijwel alle orgaansystemen aantasten. De meeste mensen met R.A. kunnen met de huidige stand van behandeling een redelijk normaal leven leiden. Er is echter een kleine groep patiënten die op den duur ernstig geïnvalideerd raakt of zelfs komt te overlijden.

Hawkeye