help 39,5 graden koorts na prikjes

Vanmorgen heeft mijn dochter van 11 maand prikjes gehad...ze heft in de supermarkt overgegeven en thuis getemp. maar dat was goed 37 graden..ineens vanavond begon ze huilerig te worden en hangerig heel snel moe...ze wilde niks eten drinken weinig ( maar doet ze wel maar minder) ze is gloeiend heet dus heeft alleen een luier aan maar de temp..gaat omhoog om half 9 was het 39 graden en om 10 uur 39,5
de dokter zegt dat dat vaker gebeurd maar heb dit nog nooit meegemaakt ik maak me zorgen wat kan ik het beste doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Als babies verhoging hebben gaat het vaak heel snel omhoog. Op zich is dit niet verontrustend en zeker niet na prikjes, omdat ze daar vaak heftig op reageren. Wat dit betreft heeft je huisarts gelijk. Probeer om haar te laten drinken, maar dat doe je al, koel haar hoofdje een beetje af door af en toe met een (niet al te koud) nat washandje over het gezichtje te vegen. Als de koorts boven de 40 gr komt kun je alsnog de huisartsenpost bellen en vragen wat het beste is om te doen.
Maak je niet al te veel zorgen, voor kleine kinderen is dit vrij normaal.
Je moet het echter wel goed in de gaten houden.
Toen mijn jongste dochter nog heel klein was had ze heel vaak hoge koorts, vooral 's avonds laat. 's Morgens was het dan weer een stuk minder en vooral bij prikjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij verdere koortsstijging arts wederom raadplegen, het temperatuurverloop op zich geeft info over de ernst.
Noteer naast de temperatuur ook het tijdstip van meten en let op allergische reacties.
Dit doorgeven aan de arts.
Als de assistente niet serieus genoeg reageert, naar de dokterswacht , zeker boven de 40 graden koorts .
Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan inderdaad voorkomen dat een kindje na inenting koorts krijgt. Maar als je het niet vertrouwt (vooral met overgeven) zou ik de dokter bellen. Mijn zus werd een keertje 3 maal naar huis gestuurd door haar huisarts omdat haar paar maanden oude zoon koorts had en last van zijn oor. Dokter zei er is vast niets aan de hand, mijn zus was wel drie keer geweest en op het laatst kwam er spul uit zijn oor, een oorontsteking. Volg je moedergevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zoontje heeft dat ook gehad na een inenting.
wij hebben toen de dokterswacht gebeld en de asistente liet ons meteen komen.

De Dokter vond het ook niet zo erg hij zij dat het een gezonde reactie is op een inenting.
ik was toen ook heel erg bezorgd. maar mijn zoontje sliep toen wel erg veel en de volgende morgen was hij inneens weer op een hele normale temperatuur.

maar als je strakt nog een keer de temperatuur opneemt en het is weer hoger zou ik toch voor de zekerheid nog even bellen wat je moet doen,. en anders je kindje lekker laten slapen. en proberen of hij wil drinken.
13 jaar geleden
veel sterkte en zekker na de huis arts ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine kinderen (tot een jaar of twee, drie ) hebben nog niet zo'n goed werkend systeem om de lichaamstemperatuur te regelen. Het systeem raakt gemakkelijk uit balans. Als een kind van ca 1 jaar 'een scheet dwars zit' om het maar eens plat uit te drukken, kan de temperatuur oplopen tot boven de 40 graden... De hoogte van de temperatuur zegt niets over de ernst van de aandoening. De vaccinatie geeft vaak een reactie in de vorm van koorts, en braken, hangerigheid en dergelijke zijn symptomen van de koorts. Als je je ongerust voelt, en je vertrouwt het niet, raadpleeg dan een arts. Als je dochtertje geen specifieke symptomen heeft (zoals schreeuwbuien, hoesten, benauwdheid, uitslag en dergelijke) kan je gerust op het oordeel van de arts vertrouwen en het een nachtje aanzien. Als het van de vaccinatie is, is alles morgenvroeg alweer normaal...