Hoe ontstaat een "vleesetende bacterie"in een mens?

wat is dat voor bacterie?
hoe loop je die op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

In een zieken- of verpleeghuis kan de MRSA-bacterie ook vleesetend worden: Methicilline Resistente Staphylococcus aureus. Deze bacterie is ongevoelig geworden voor de meeste, gangbare antibiotica. Daardoor is deze moeilijk te bestrijden.
Gedrag en verspreiding van de bacterie komen overeen met de gewone huidbacterie Staphylococcus aureus die bij veel mensen voorkomt. Besmetting met MRSA is vooral gevaarlijk voor mensen met een ernstig verminderde weerstand.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na een verwonding kan een ernstige infectie ontstaan met wat in de volksmond de vleesetende bacterie wordt genoemd: fasciitis necroticans. Het gaat dan meestal om een infectie met de groep A streptokok, maar ook andere bacteriën doen er vaak aan mee. Snel behandelen is noodzakelijk, in combinatie met opereren. Gelukkig is deze aandoening relatief zeldzaam.

Lees hier verder:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/45703-de-vleesetende-bacterie-en-fasciitis-necroticans.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
behoorlijk aangrijpend
ik zit een progamma erover te kijken
die man zijn halve gezicht is erdoor opgegeten