Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zeggen mensen vaak dat ze niks te doen hebben/zich vervelen, terwijl ze juist wel veel te doen hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij niets te doen word meestal bedoelt. Ik heb niets leuks te doen.
Meestal als er wat leuks in het vooruitzicht staat heb je het drukker dan wanneer je niet weet wat het volgende is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat als je je verveelt je vaak ook geen zin hebt om iets te doen, tenminste dat geld voor mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze bedoelen dan meestal dat ze niets te binnen wil schieten waar ze 'zin in hebben'.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Zou het met "lui en zin hebben" te maken kunnen hebben!
Of een combinatie natuurlijk....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand zich verveelt, voelt hij/zij zich vervelend en wil eigenlijk iets leuks doen maar kan niets bedenken.
Als ze toch veel te doen hebben, dan hebben ze daar nu even geen zin in, want dat heb je nu eenmaal als je je vervelend voelt. Ik verveel me zo, is dus eigenlijk een oproep als;" wil je wat leuks met me doen" of " ik wou dat ik iets leuks kon bedenken om te doen".
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Omdat de dingen die er nog wel te doen zijn, geen zaken betreft waar ze veel zin in hebben..
Ik denk dat de meeste mensen altijd en altijd wel iets nuttigs te doen (kunnen) hebben. Als is het maar de douchegordijnen wassen, de vrieskast ontdooien en schoonmaken, het aquariumwater verversen, het groen van de tuintegels halen, een hekje beitsen, tomatenplanten dieven, schoenen poetsen, de sokkenlade opruimen, planten verpotten, de schuur opruimen, de auto wassen, het fietslicht repareren, een geleend pompje of boek terugbrengen, de kruiwagenband plakken, overoudtante Sietske een hoognodig bezoekje te brengen, nieuwe plastic verzamelzakken bij de gemeente te halen, het kapotte haakje aan het slaapkamerraam te vervangen, het stapeltje oude bloempotten en te klein geworden kleding naar de kringloop te brengen, het rooster van de wasmachine schoon te maken ...zucht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding