Waarom zeggen mensen vaak dat ze niks te doen hebben/zich vervelen, terwijl ze juist wel veel te doen hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Bij niets te doen word meestal bedoelt. Ik heb niets leuks te doen.
Meestal als er wat leuks in het vooruitzicht staat heb je het drukker dan wanneer je niet weet wat het volgende is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat als je je verveelt je vaak ook geen zin hebt om iets te doen, tenminste dat geld voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze bedoelen dan meestal dat ze niets te binnen wil schieten waar ze 'zin in hebben'.
13 jaar geleden
Zou het met "lui en zin hebben" te maken kunnen hebben!
Of een combinatie natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand zich verveelt, voelt hij/zij zich vervelend en wil eigenlijk iets leuks doen maar kan niets bedenken.
Als ze toch veel te doen hebben, dan hebben ze daar nu even geen zin in, want dat heb je nu eenmaal als je je vervelend voelt. Ik verveel me zo, is dus eigenlijk een oproep als;" wil je wat leuks met me doen" of " ik wou dat ik iets leuks kon bedenken om te doen".
amc
13 jaar geleden
Omdat de dingen die er nog wel te doen zijn, geen zaken betreft waar ze veel zin in hebben..
Ik denk dat de meeste mensen altijd en altijd wel iets nuttigs te doen (kunnen) hebben. Als is het maar de douchegordijnen wassen, de vrieskast ontdooien en schoonmaken, het aquariumwater verversen, het groen van de tuintegels halen, een hekje beitsen, tomatenplanten dieven, schoenen poetsen, de sokkenlade opruimen, planten verpotten, de schuur opruimen, de auto wassen, het fietslicht repareren, een geleend pompje of boek terugbrengen, de kruiwagenband plakken, overoudtante Sietske een hoognodig bezoekje te brengen, nieuwe plastic verzamelzakken bij de gemeente te halen, het kapotte haakje aan het slaapkamerraam te vervangen, het stapeltje oude bloempotten en te klein geworden kleding naar de kringloop te brengen, het rooster van de wasmachine schoon te maken ...zucht