Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik ergens pin, ziet de verkopende partij dan mijn rekeningnummer of naam op een afschrift ? en zoja, is dat geen inbreuk op mijn privacy ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Aangezien dat bedrag van jouw rekening afgeschreven wordt: ja
als je dat niet wilt zul je contant moeten betalen
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Als jij dat zo ervaart misschien wel.
Maar op welke manier jij ook geld overmaakt van je rekening, is voor de tegenpartij jouw nummer en naam te zien. Ook bij een overschrijving via de bank.

Nou is het bekend zijn van je banknummer en je naam verder niet iets wat jou kan schaden, men kan hooguit geld storten.......:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of men gebruikt je rekening nummer om je klantgegevens aan te koppelen. Net zoals bij een bonuskaart. Je denkt toch niet dat bv. Albert Heijn dit niet al gebruikt?
Ja, dat kan ik zien. Ervaar je het als inbreuk op je privacy? Ga dan contant betalen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter aanvulling; de verkopende partij ziet op zijn bankafschrift alleen een verzamelpost van de pintransacties van een periode(dag). Hier staan geen rekeningnummers of namen bij, dit in tegenstelling tot bijv. een ideal betaling, waar, uiteraard, wel een naamsvermelding staat, i.v.m. het correct verwerken van een order en voor het eventueel terugstorten van bedragen bij leveringsproblemen. Wel ziet de verkopende partij bij een pintransactie op de kopiepinbon je rekeningnummer, maar dat zegt uiteraard niets omdat er verder geen naam bijstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding