Action Ijsklontjes opgedronken, wat nu?

Ik heb van die rubberen ijsklontjes van Action in allerlei kleuren die gevuld zijn met een of ander vloeistof.
Het was bevroren en toen ik m'n drinken op had en het eruit haalde (ijsklontje was al weer gesmolten) kwam er een straaltje uitspuiten en blijkbaar heb ik een kleine hoeveelheid opgedronken dat al in mijn drinken zat.

Wat nu? En wat voor vloeistof zit er normaal in zo'n rubberen ijsklontje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.2K

Antwoorden (3)

Ik weet niet wat er in zit maar denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, voor voedingsmiddelen, of materialen die daarmee in aanraking komen, mogen geen giftige stoffen gebruikt worden.
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dit is natuurlijk wel een materiaal dat er geen contact mee hoort te maken. De buitenkant van de klontjes natuurlijk wel, maar de vulling ervan niet. Geldt dan ook dat er geen giftige stoffen gebruikt mogen worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem dat spul gewoon terug naar de winkel en zeg even dat ze het niet meer mogen verkopen, omdat het niet klopt.
anneliez
13 jaar geleden
Nee het hoort er geen contact mee te maken, maar fouten kunnen altijd natuurlijk, vandaar dat men toch wel voorzichtig is. Mee teruggaan naar de winkel of een mail schrijven is altijd goed natuurlijk
Meestal zit er een water-/zoutoplossing in koelelementen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Kiger;

Vergeet er niet mee terug te gaan naar de Action!