Hoe kan ik zorgen dat ik ze niet kwijtraak?

Ik heb een persoonlijkheidsstoornis en als ik een hele week gewerkt heb, kan ik in het weekend ook niet nog eens met vrienden afspreken, dat word me dan soms teveel. Ook heb ik bijna geen zin meer om leuke dingen te doen als ik weer eens een wat mindere periode heb. Ook zie ik er soms tegenop als ik wat met anderen afspreek, ik ben bang ergens voor, maar ik weet niet waarvoor. Hierdoor heb ik steeds minder contact met ze en begin ik ze kwijt te raken.

Toegevoegd na 12 minuten:
De meesten weten niet van de stoornis, maar doordat ze het zelf ook vaak druk hebben, heb ik het idee het ze nog niet echt opvalt, maar ik merk ik ze veel minder vaak zie dan eerst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zulke periodes heeft iedereen wel eens al schijn jij er meer en vaker last van te hebben.

Vertel je vrienden over je probleem en zeg dat je graag in contact wilt blijven maar dat het op het moment moeilijk gaat. Ze zullen het vast begrijpen.
Het is namelijk niet jouw schuld.

Als je wat met ze afspreekt laat ze dan naar jouw huis toekomen. Zo hoef jij de deur niet uit met hen en verminder je de kans op stress. In je eigen huis heb je namelijk meer het gevoel controle over de situatie te hebben.

Je hoeft geen inspannende dingen te doen. Gewoon kletsen, gamen of tv of film kijken is genoeg. Ontspan je.

Ik hoop dat ik je vraag goed heb kunnen beantwoorden.

Sterkte!

Toegevoegd na 9 minuten:
Dan moet je het ze zeker vertellen. Het zijn toch je vrienden? Zij zouden hetzelfde doen.
Alleen zo kunnen ze rekening houden met je stoornis.
Je zult zien dat ze het niet erg vinden en er vast om kunnen lachen. (op een goede manier) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf meerde persoonlijkheidsstoornissen, mijn vrienden en familie weten dit en houden er prima rekening mee. Maar als je niet met ze praat kan je ook niet verwachten dat ze je begrijpen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het ze uit te leggen , dat is beter voor je . Op die manier als je nu bezig bent raak je ze kwijt , omdat ze het niet begrijpen . Goede vrienden zullen je niet laten vallen . Probeer alles in goede banen te leiden ! Succes Gr.