kan een teek een baarmoeder binnen komen?

laatst had ik er eentje in mijn onderbroek en ik schrok me uiteraard helemaal de ik weet wel niet wat. meteen die teek dood gedrukt ( sorry voor de dierenliefhebbers onder ons) Gelukkig heeft ie niet gebeten. Maar t hele gedoe heeft me wel aan t denken gezet.
Wat nou als ie wel gebeten had en wat nou als ie verder gelopen was? Maar voordat ik echte doem gedachten krijg vraag ik me toch af of zo iets wel eens voorkomt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je misschien in de bosjes zitten plassen?
want teken komen veel voor in bosjes en struiken
ik vraag me anders echt af hoe die daar komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zou ik zelf ook wel eens willen weten hoe die teek in mijn onderbroek komt.
T Feit is wel dat ik bij een tuinderij werk... en met de aanwezigheid van een normaal toilet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
get....ik moet er niet aan denken zo'n beest op me lichaam
hou t allemaal maar goed in de gaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet zo raar hoor. Een teek loop je meestal op als je door hoog gras of struikgewas loopt. En dan wandelt de teek naar boven tot hij een fijn plekje tegenkomt.

Het beste antwoord

Nee, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Een vagina is helemaal geen leuke omgeving voor een teek, laat staan dat hij door zou worstelen tot je baarmoeder.

Waarom hij dan toch in je onderbroek terecht is gekomen: een teek komt op jou terecht als je door hoog gras of struikgewas loopt. Dan zit hij op je been. Vervolgens loopt hij naar boven op zoek naar een fijn plekje. Voor de teek zijn de fijnste plekjes je knieholte en je lies.

Ik ben trouwens een dierenliefhebber, maar kan absoluut niet zitten met het doodmaken van een teek in je onderbroek.

Maar kijk wel uit: als die teek je al heeft gebeten, dus in je huid zit, moet je hem juist niet dooddrukken. Daarmee spuit je de inhoud van de teek namelijk in je huid, waarmee je Lyme kunt oplopen. Gebruik in plaats daarvan een tekenpincet. Trek de teek er recht uit, niet draaien. Anders blijft zijn kop in je huid zitten. Zolang je een teek binnen 24 uur op de juiste manier verwijdert, is er niets aan de hand.

Als je weet dat je op je werk een teek kunt oplopen, controleer jezelf dan ook dagelijks op teken. Meestal voel je ze namelijk niet zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel draaien: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/38104-verwijderen-van-een-teek.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet draaien. Ik zie hier steeds vaker infonu.nl als bron, maar je weet toch dat iedere gek daar mag schrijven? Je kunt er bijvoorbeeld ook schitterende onzintheorieën vinden over wat er in 2012 zou gebeuren volgens de Maya's, en dan nog bloedserieus ook: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/filosofie/15413-de-weg-naar-2012.html Dat idee van dat draaien is ontstaan vanuit het idee dat een teek een soort schroefkop zou hebben. Maar dat is volkomen achterhaald. De kop van een teek heeft een soort weerhaakjes. De beste kans om de teek in zijn geheel te verwijderen, is door hem er recht uit te trekken, draaien moet je alleen doen als je zit te wachten op een ontsteking of erger.

Andere antwoorden (5)

Best een eindje naar binnen hoor...
En daar kom je echt niet zomaar doorheen als teek. Die is dood voordat hij er eenmaal binnen is.

en als hij zich vastgebeten had had je langs het ZKH gemoeten. Dooddrukken is nooit slim als hij vastgebeten zit. Dan blijven er delen achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerste vraag die bij mij opkomt is "hoe komt die teek in je onderbroek?
en nee een teek kan niet je baarmoeder zomaar in je baarmoeder word afgesloten door de baarmoedermond
die staat niet de hele dag open
een teek zet zich vaak direct in de huid
laat de teek bij de huisarts en of ongevallen post verwijderen mocht dit wel een keer gebeuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat doet hij niet.

De 'kruis zone' is wel een streek die teken graag opzoeken, omdat het warm is, en de huid relatief dun, zodat ze makkelijk aan kunnen grijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die gaat niet kruipen en zoeken, die zet zich meteen vast bij de eerstvolgende bloedbaan die hij vindt.
Ik denk dat hij per ongeluk erin is gevallen toen je onderbroek aan de waslijn hing ofzo. Misschien heb je in het bos, de tuin of in de duinen op de grond gelegen?
Een teek kun je overigens best zelf verwijderen. Je moet het alleen met een speciale tekenpincet doen. Die zet je onder het koppie van het beestje en dan draai je de pincet rond. Als je dan trekt, is hij los. Let wel op dat de pootjes en het koppie er nog aan zitten. Dit mag nl. niet achterblijven onder de huid. Ik verwijder ze vaak bij onze kat met zo`n pincet en is nog nooit fout gegaan. Zo`n pincet kan je overal kopen, drogist, apotheek,dierenwinkel etc.
amc
13 jaar geleden
Denk niet,dat het beestje naar binnen was gegaan. Het vaginale milieu lijkt me er niet geschikt voor.