kan een teek een baarmoeder binnen komen?

laatst had ik er eentje in mijn onderbroek en ik schrok me uiteraard helemaal de ik weet wel niet wat. meteen die teek dood gedrukt ( sorry voor de dierenliefhebbers onder ons) Gelukkig heeft ie niet gebeten. Maar t hele gedoe heeft me wel aan t denken gezet.
Wat nou als ie wel gebeten had en wat nou als ie verder gelopen was? Maar voordat ik echte doem gedachten krijg vraag ik me toch af of zo iets wel eens voorkomt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Een vagina is helemaal geen leuke omgeving voor een teek, laat staan dat hij door zou worstelen tot je baarmoeder. Waarom hij dan toch in je onderbroek terecht is gekomen: een teek komt op jou terecht als je door hoog gras of struikgewas loopt. Dan zit hij op je been. Vervolgens loopt hij naar boven op zoek naar een fijn plekje. Voor de teek zijn de fijnste plekjes je knieholte en je lies. Ik ben trouwens een dierenliefhebber, maar kan absoluut niet zitten met het doodmaken van een teek in je onderbroek. Maar kijk wel uit: als die teek je al heeft gebeten, dus in je huid zit, moet je hem juist niet dooddrukken. Daarmee spuit je de inhoud van de teek namelijk in je huid, waarmee je Lyme kunt oplopen. Gebruik in plaats daarvan een tekenpincet. Trek de teek er recht uit, niet draaien. Anders blijft zijn kop in je huid zitten. Zolang je een teek binnen 24 uur op de juiste manier verwijdert, is er niets aan de hand. Als je weet dat je op je werk een teek kunt oplopen, controleer jezelf dan ook dagelijks op teken. Meestal voel je ze namelijk niet zitten.

Best een eindje naar binnen hoor... En daar kom je echt niet zomaar doorheen als teek. Die is dood voordat hij er eenmaal binnen is. en als hij zich vastgebeten had had je langs het ZKH gemoeten. Dooddrukken is nooit slim als hij vastgebeten zit. Dan blijven er delen achter.

eerste vraag die bij mij opkomt is "hoe komt die teek in je onderbroek? en nee een teek kan niet je baarmoeder zomaar in je baarmoeder word afgesloten door de baarmoedermond die staat niet de hele dag open een teek zet zich vaak direct in de huid laat de teek bij de huisarts en of ongevallen post verwijderen mocht dit wel een keer gebeuren

Nee dat doet hij niet. De 'kruis zone' is wel een streek die teken graag opzoeken, omdat het warm is, en de huid relatief dun, zodat ze makkelijk aan kunnen grijpen.

Nee, die gaat niet kruipen en zoeken, die zet zich meteen vast bij de eerstvolgende bloedbaan die hij vindt. Ik denk dat hij per ongeluk erin is gevallen toen je onderbroek aan de waslijn hing ofzo. Misschien heb je in het bos, de tuin of in de duinen op de grond gelegen? Een teek kun je overigens best zelf verwijderen. Je moet het alleen met een speciale tekenpincet doen. Die zet je onder het koppie van het beestje en dan draai je de pincet rond. Als je dan trekt, is hij los. Let wel op dat de pootjes en het koppie er nog aan zitten. Dit mag nl. niet achterblijven onder de huid. Ik verwijder ze vaak bij onze kat met zo`n pincet en is nog nooit fout gegaan. Zo`n pincet kan je overal kopen, drogist, apotheek,dierenwinkel etc.

Denk niet,dat het beestje naar binnen was gegaan. Het vaginale milieu lijkt me er niet geschikt voor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100