Wat is orthovascucerebrale degeneratieve dissociatie?

Het klonk niet best toen de neuroloog dat zei...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee dat klinkt zeker niet best. Ik heb het voor je opgezocht en het betekent, vrij vertaald: de-orthovascucerebrale generatieve niet redundante fantasiesociatie. Veel sterkte!

Ik zal je proberen te helpen voorzover ik kan. Ortho- betekend recht of juist Vascucerebrale heeft te maken met de bloedvaten in je hersenen Degeneratief wil zeggen dat iets niet meer genereerd of stuk gaat of iets dergelijks. Dissociatie zou ik helaas niet weten. Misschien dat jij iets weet wat ik niet weet en zo de puzzel compleet maakt en dan weet je wat het betekend! Of, bel de/een neuroloog op en vraag het hem.

hmm.. Er zijn in jou 'diagnose' een aantal woorden aan elkaar gekoppeld. Ortho komt van bewegen / recht, vasculair betreft de bloedvaten en cerebraal de hersenen, maar dat wist je al. Degeneratief is achteruitgang en dissociatie is niet goed kunnen associeren / koppelen. Lijkt mij dat het betekent dat als jij bijvoorbeeld gaat staan er duizeligheid optreedt, omdat de hersenen te weinig bloed krijgen. Dit wordt ook wel orthostatische hypotensie genoemd, is is veelal gekoppeld aan een te lage bloeddruk en het feit dat het bloed bij gaan staan naar beneden zakt, waardoor het hoofd minder krijgt. Enfin, door het omhoogkomen, mogelijk in combinatie met een licht verslechterde kwaliteit van bloedvaten raak je wat gedesoriënteerd. Mijn inziens zegt de diagnose niet heel veel..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100