Heeft een huisarts een huisarts?

Zoja, naar welke gaat hij of zij dan, de collega huisarts?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (11)

tuurlijk heeft een huisarts een huisarts.
hij gaat gewoon naar een andere huisarts in de buurt.

hij kan moeilijk zichzelf helpen als hij echt iets heeft. of erg ziek is.
13 jaar geleden
Kleine dingen kan de huisarts zelf wel oplossen. Maar hij/zij gaat voor de meeste dingen wel naar een andere huisarts, over je eigen kwalen oordelen is namelijk altijd lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de huisarts is er enkel voor het vaststellen van ziektes/verwondingen/breuken en ga zo maar door. Dit kan hij bij zichzelf doen en weet zelf wanneer hij naar het ziekenhuis moet. Voor kleine aandoeningen die de dokter wel zelf uitvoert, kan hij zelf doen. Het gaat hierbij om dingen als open wonden, medicijnen voorschrijven, enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij/zij zal zelf wel een diagnose kunnen stellen,maar zal dat toch graag bevestigd zien,door een collega. Dus hij/zij heeft een huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onze huisarts heeft ook een huisarts
dit om bevestigd te krijgen wat hij al bij zichzelf heeft ontdekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, die heeft hij/zij..in al zijn/haar collega's zoals een tandarts ook een tandarts in al zijn/haar collega's heeft.

Ze behandelen elkaar doorgaans helemaal gratis..ook specialistische behandelingen zijn voor hen vrijwel geheel kosteloos.

Voor mijn huisarts echter is het al helemaal geen vraag aangezien haar echtgenoot ook arts is.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste jaren is veel geschreven over zieke dokters, ook in Nederland. In het algemeen zoeken dokters laat
hulp voor zichzelf. Vaak hebben ze geen eigen huisarts. Dokters denken soms dat ze niet ziek zullen worden. Een geconsulteerde arts geeft niet altijd optimale zorg aan een zieke collega. Als patiënt krijgen dokters daardoor niet altijd de hulp die ze nodig hebben. Dokters die zelf ziek worden hebben echter dezelfde behoefte aan troost, steun en geruststelling als ‘gewone’ patiënten. Daarom bestaat nu www.anonieme-dokters.nl.
Amadea
13 jaar geleden
Ik ken een arts die geen huisarts heeft. Hij vindt dat hij genoeg weet om zichzelf gezond te maken.

Een ander huisarts die ik ken heeft alleen een huisarts voor haar kinderen omdat ze bang is fouten te maken.

Dus huisartsen hoeven niet perse een huisarts te hebben als ze dat niet nodig vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het niet anders kan gaan ze eerder naar collega artsen. Meeste artsen hebben dan ook veel connecties dus ja waarom niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijkt dat veel (mannelijke) huisartsen zelfmoord plegen. Omdat ze zich zooo schamen dat ze zich zelf niet kunnen redden. Maar ik denk dat als een huisarts het zelf niet op kan lossen, naar het ziekenhuis gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als huisartsen iets mankeren dat ze zelf niet kunnen oplossen gaan ze naar collega-artsen. een arts is ook gewoon mens buiten arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huisartsen maar ook andere beroepsbeoefenaars in de gezondheidszorg zijn vaak lastige patiënten. We (ik hoor daar zelf ook bij) weten te veel en de ene keer uit zich dat in te lang doorlopen met kwalen maar ook eigenwijsheid in de spreekkamer. Ook de geconsulteerde collega-arts kan in verwarring raken door de dubbele rol van degene tegenover hem/haar.

De meeste artsen die ik ken gaan voor intieme en vertrouwelijke dingen die ze niet zelf kunnen of willen aanpakken, zoals een uitstrijkje, liever naar een collega die ze niet kennen. Doorgaans is dat een aantal plaatsen tot een provincie verderop dan de plek waar hij/zij praktiseert.