Wat voor invloed heeft jouw jeugd op je huidige leven gehad? Negatief of positief?

Ik weet bijv van mezelf dat ik veel verkeurde keuzes heb gemaakt door voorvallen die me vroeger zijn overkomen en die me hebben gevormd.. en dat het lastig is daar van los te komen..
Maar ik kan me ook het omgekeerde voorstellen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Wat zou ik anders hebben gedaan als ik een geweldige jeugd had gehad. Wat is een geweldige jeugd eigenlijk. Ik ken mensen die zijn opgegroeid in weelde maar eenzaam of verveeld waren. Ik denk dat ouders goed zijn als ze de steun bieden die een kind nodig heeft. Maar andersom is een ouder die zijn best doet maar waarvan het kind toch niet gelukkig is of vind dat de ouder niet genoeg steun biedt, niet meteen een slechte ouder. Moeilijke vragen.
Ik denk dat ik andere keuzes had gemaakt als ik meer steun had gehad van mijn ouders en minder pijn had gehad in mijn jeugd maar of ze daarmee ook in een beter leven hadden geresulteerd zou ik niet weten. Iedereen moet van fouten leren, daar komt niemand onderuit. Ik probeer mijn leven te verbeteren en soms maak ik domme verstrekkende fouten die ik niet meer kan terug draaien of alleen met heel veel moeite. Dat houdt het leven boeiend zullen we maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Sinds 7 jaar heeft mijn jeugd geen invloed meer op mijn leven. Hiervoor heb ik wel aangifte gedaan tegen de persoon die mijn jeugd praktisch onmogelijk heeft gemaakt. En zoals verwacht spraken 9 getuigen de waarheid, maar was uitgerekend ik een grote leugenaar. Aldus de Hoofd-Officier van Justitie, welke mij dit destijds persoonlijk over de telefoon meedeelde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless.
Begrijp het.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardeloos Starbless wat er gebeurde in de rechtszaal, en goed dat je het nu hebt kunnen verwerken en achter je laten.
Ik heb geen aangifte gedaan!
Voor jou +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pieker: Tot een rechtszaak is het nooit gekomen hoor. Anders word je namelijk niet door een Hoofd-Officier van Justitie benaderd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook jou jeugd heeft nog steeds invloed op je al is het allen maar omdat je karrakter daardoor gevormd is,en je daardoor je jeugd hebt losgelaten, doordat je dat wat er is voorgevallen hebt losgelaten,ben je gevormd tot dat wat je nu bent en zul je vastbesloten zijn om niet de fout te maken die degene die je jeugd onmogelijk gemaakt heeft gemaakt, hoe erg het ook is dat die persoon of personen niet gestrafd is .
sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@oribatei: Dit is niet aan jou om te beoordelen!
Ik heb een hele fijne jeugd gehad en heb absoluut niks te klagen. Desondanks heb ik in mijn leven best wel eens verkeerde keuzes gemaakt. Maar die kon ik alleen maar aan mezelf wijten. Hoewel, nu ik er over nadenk: verkeerde keuzes bestaan niet. Er bestaan slechts keuzes. Een foute beslissing is er ook niet, er zijn slechts beslissingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Basis zaken uit je jeugd hebben wanneer je er niet van bewust ben, altijd zowel positieve alswel negatieve invloed op je leven, wanneer je eenmaal weet wat een bepaalde ervaring je tot een keuzes kan brengen kan je iets anders kiezen,Je bewust zijn en gevoel moet dan goed ontwikkeld zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles wat je meemaakt vormt je.
ondanks dat ik geen fijne jeugd heb gehad, zou ik het niet anders willen overdoen.
ben tevreden met mezelf zoals ik nu ben.
Rieneke1
14 jaar geleden
Opgroeien met warmte en liefde om je heen is het belangrijkste voor een stabiele basis later.
Voor mij ontbrak daar nog wel eens het een en ander aan en dat heeft mijn leven zeer beïnvloedt.
Wat het heeft opgeleverd is wel, dat ik mijn kinderen een hele andere, betere jeugd wilde geven en dat is gelukt.
Maar zelf heb ik er jaren over gedaan om het van me af te schudden, met behulp van deskundigen.
De bewustwording van een aantal dingen, maakt dan vaak duidelijk waar een aantal keuzes en reacties vandaan komen.
Intussen is er al wel een stuk van je leven voorbij, wat zeer beïnvloedt is geweest door die foute keuzes. Daar heb ik wel ontzettend van gebaald. Nu heb ik het geaccepteerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog jong , maar ben wie ik NU ben ...
Elke negatieve ervaring omzetten naar iets leerzaams en moois . Dat is kracht en hoort bij het leven.

Groetjes Zeppuhh...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn jeugd heeft mij gevormd en alle eigenschappen die ik heb zijn voortgekomen uit mijn jeugd, ofschoon ik ongeveer hetzelfde heb meegemaakt als mijn broers en zus heb ik daar anders op gereageerd maar al me al sta ik positief in het leven en moet ik zeggen dat ondanks alle negatieve jeugdervaringen de positieve de overhand hebben gekregen,