Hoe wordt een overledene van de ziekenhuiskamer verplaatst naar het mortuarium?

Ik heb dit nog nooit in het ziekenhuis gezien. Hoe wordt de overledene uit de kamer gehaald en door de afdeling vervoerd? En wordt die met een speciale lift naar andere etages gebracht?

een jaar geleden
1.5K
Pieterke
een jaar geleden
In het ziekenhuis waar ik lang geleden werkte werd de overledene met een overdekte kar van de afdeling gereden en via het parkeerterrein naar het mortuarium gereden. Dit lijkt niet erg respectvol maar dit destijds was de beste mogelijkheid.

Antwoorden (1)

De overledene wordt afgedekt met een laken en met het bed naar het mortuarium gebracht. Indien nodig gaat dit met de lift waarmee ook bedden met levende patiënten naar andere verdiepingen vervoerd worden.
jc54
een jaar geleden