Was dat maar algemeen waar, maar helaas niet. Sommige volwassenen die vaak gestoken zijn kunnen ongevoelig worden voor muggenbeten, maar anderen kunnen er juist overgevoelig op reageren en er een grote ontstekingsreactie door krijgen. Dat is het geval bij het syndroom van Skeeter en bij het Arthus-fenomeen.
Zelf voorkom ik wanneer ik op vakantie ga naar een gebied waar veel muggen (en dan vooral die gemene kleine midges) zijn een reactie van mijn gevoelige huid door Ledum palustre (homeopathisch) te slikken. Dan ontstaan er geen jeukende bultjes nadat ik gestoken ben. Er zijn ook andere hulpmiddelen, het is afhankelijk van wat voor type persoon je bent of Ledum bij jou werkt of dat je bijvoorbeeld Apis mellificata moet hebben.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar kun je immuun voor worden. Dat heb ik eens gezien bij Willem Wever een paar jaar geleden waarbij ze bij een muggen lab waren en de onderzoekers steken dan hem hand naar binnen om die beesten eten te geven, maar die krijgen geen tot nauwelijks uitslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ik hoop het wordt elk jaar lekgeprikt
heb de nu ook 6 sinds gister en jeuken bleegh
moet maar snel imuun worden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop daar al jaren op....maar helaas, ik behoor niet tot die doelgroep. Helaas worden de allergische reacties erger naarmate ik ouder word. Sommige mensen kunnen een medische behandeling ondergaan waarbij je vaak kleine beetjes 'muggengif' ingespoten krijgt. Hierdoor kunnen zij een weerstand opbouwen en kan de allergische reactie minder worden. Maar ik denk dat sommige menssen ook door veel met muggen te werken (bijvoorbeeld in laboratoria) soms wel immuum kunnen worden, net zoals bijenhouders dat af en toe zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tÍs slecht verdeeld in de wereld :(