Wat zijn de gevolgen van eenzaamheid?

een jaar geleden
1.1K
Pieterke
een jaar geleden
Verwaarlozing op allerlei fronten: Mensen onderhouden zichzelf niet meer, komen de deur niet meer uit, hebben geen zin meer om te eten en vermageren daardoor vaak, verwaarlozen hun huis want "er komt toch niemand". Eenzaamheid kan ook leiden tot lichamelijke en geestelijke aandoeningen. Men kan zijn klachten ook als erger wordend ervaren doordat er vrijwel geen afleiding is.
SentWierda
een jaar geleden
@LittlleBook. Als aanvulling op de goede informatie van fremar en Pieterke: vul ook eens --eenzaamheid- in, in het Zoeken vak. Dat levert een groot aantal eerder gestelde vragen op m.b.t. eenzaamheid, met antwoorden.

Antwoorden (1)

De invloed van eenzaamheid is groot. Zeker als het langdurig aanhoudt, leidt eenzaamheid tot gezondheidsrisico’s, minder meedoen in de samenleving en een gevoel dat welzijn of geluk tekortschiet. Eenzaamheid verhoogt zelfs de kans op voortijdig overlijden. Er kan een vicieuze cirkel ontstaan waarbij gevolgen de eenzaamheid versterken.
fremar
een jaar geleden