waarom is in je ogen wrijven zo lekker?

Ik draag een bril. Is heerlijk om deze even af te zetten en stevig in mijn ogen te wrijven. Waarom voelt het lekker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

Dat lijkt me nogal persoonlijk eerlijk gezegd.
Dee een vind dit fijn, en jij ogen wrijven :)
Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat ogen achter een bril aanvoelen als een klein broeikastje als het ware... en dat dat meer zweet als zonder bril.

Toegevoegd na 24 seconden:
Verdorie... meteen heb ik ook kriebel in mijn oog...

even lekker wrijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe het zelf ook ik dank om beter te kunnen zien.

Toegevoegd na 36 seconden:
denk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je moe bent?

Omdat je ogen chronisch geïrriteerd zijn?

Omdat je ogen wat droog blijven?

Even flink in je ogen wrijven, zal je niets meer zien. Je bent dan even helemaal in jezelf, zonder de buitenwereld. Als je goed wrijft kan je mooie kleuren zien.
Je bent afgesloten van de buitenwereld met mooie kleuren om je heen, hoe heerlijk is dit.

Dit wordt natuurlijk extra versterkt als je al heel moe en prikkelbaar bent.

Hoe heerlijk is het niet om te gaan plassen als je uren niet hebt kunnen gaan omdat er geen wc was? Hoe heerlijk is de ontlading nadat je bijna geknapt was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat het hier om jouw persoonlijke ervaring van aangenaam vinden gaat.

Ik vind het niet prettig, want mijn ogen gaan er juist pijn door krijgen.

Ik wrijf mij dus zo weinig mogelijk in de ogen.

Bij jou zal het vermoedelijk om een zachte oogmassage gaan..die jou even wat laat ontspannen.

Gr. Ton