Heb je een zorgeloos leven als je veel geld hebt?

of heb je dan juist meer zorgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Mensen met heel weinig en heel veel geld hebben geldzorgen.

Mensen met veel geld kunnen zorgen hebben als:
- Ik hoop dat ik niet ontvoert wordt;
- Als ik het geld maar niet kwijtraak (bijvoorbeeld aandelen);
- Ik zal en moet meer hebben;
- Houdt mijn vriendin van me om mij of van mij geld;
- Hoeveel geld ben ik kwijt aan beveiliging;
- Zal er ingebroken worden;
- Heb ik wel echte vrienden;
- O jee, een vlek op mijn das/jurk;
- Hoeveel gooi ik over de balk aan de belasting;

Kortom zorgen, zoals iedereen wel zorgen heeft. Ook de middenklasse.
Of het meer is? Nee, maar ook niet minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Je hebt een minder zorgeloos leven omdat je minder op je uitgaven hoeft te letten. Maar er zijn altijd mensen uit op geld, dus je moet wel meer op je hoede zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op gebied van geld minder zorgen, maar op gebied van gezondheid, familie etc. heeft hij/zij natuurlijk ook gewoon zorgen net als iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee een ander soort zorg,Maar iedereen heeft ze Alleen de een wat meer dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat een spreekwoord: Geld maakt niet gelukkig

Er bestaat een ander spreekwoord :Geld maakt niet gelukkig ,maar het helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind die uitdrukking egt nergens op slaan, iedereen word wel gelukkig als ie een briefje van 50 op straat vind
Ik denk zelfs dat je meer zorgen hebt.

Er zijn veel mensen uit op geld en verzinnen vele mooie trucks om dit te bemachtigen, veelal zijn rijken hiervan natuurlijk de dupe.

En dan te denken als je kinderen hebt en heel veel geld? Kunnen die normaal naar school, zonder dat een onverlaat je kind wil ontvoeren om geld te eisen?

Tevens heb je ook meer dingen om je zorgen om te maken, ook bijvoorbeeld het beheer van het geld. Rijken hebben dit veelal namelijk niet op de rekening staan, maar juist geïnvesteerd (vastgoed bijvoorbeeld), op de rekening staan is verwaarlozing van het geld namelijk.

En dan nog je vrienden .... zijn dat vrienden of zijn ze op je geld uit.

Ik kan denk ik nog wel even door gaan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van de 'zorg' om het te behouden..... Dáár zou de 'gelukkige' best een kopzorgen van kunnen ondervinden......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je misschien geen geldzorgen, maar al de andere zorgen blijven. Zorgen blijven altijd. Ik kan me herinneren als kind dat ik had enorm zorgen om een nieuwe speel goed of een nieuwe fiets - zal ik het hebben of niet? Nu lijkt het een klein zorg maar toen was het de grootste zorg mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het je zorgen maken ligt heel erg aan wie je bent en hoe je met dingen omgaat. Er zijn mensen die heel weinig geld hebben en zich toch niet veel zorgen maken omdat ze er goed mee omgaan en kijken wat ze kunnen met het geld dat ze wel hebben.
Anderen hoeven niet na te denken over of ze iets wel of niet kunnen betalen maar hebben toch zorgen over bijvoorbeeld hun relatie, hun gezin, bedrijf, gezondheid.
Momenteel heb ik minder te besteden en het zou mij erg helpen als ik meer had en me minder zorgen zou hoeven maken om de financiën. Toch heb ik veel meer wat ik nu wel kan dan toen ik een vast salaris had.
Ik denk dat geld op bepaalde gebieden je leven eenvoudiger kan maken maar dat er andere dingen zijn die je niet met geld kunt kopen ook al ben je schathemelrijk.
Mijn conclusie is: Je hebt standaard geen zorgeloos leven als je veel geld hebt!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de meeste "GV meedenkers" hier het juiste antwoord nooit kunnen weten. Zo op het oog lijkt het allemaal rozengeur en manenschijn als je qua financiën goed zit, maar men weet ook niet wat in dat soort mensen omgaat. Ik kan het je dus niet vertellen :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld is niet hetgeen dat je zorgen oplost.
Ik ken een miljonair die z'n kind kwijt is, kanker heeft en een vrouw die hem verlaten heeft.
Hij heeft geld in overvloed. Maar hij zou het zo inruilen tegen z'n gezondheid, z'n kind en z'n vrouw.

Voldoende geld om leuk te leven is fantastisch.
Armoede is kut.

Maar een waarlijk zorgeloos leven heeft verder niets te maken met het wel of niet ontbreken van de poen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vandaar mijn vraag
in mijn straat woont een vrouw die BULKT van t geld
haar kinderen komen nooit thuis omdat ze zo'n vrek is
ze koopt t goedkoopste fruit wat er maar is als maar weing kost bezit 3 huizen die tegen een abnormale huurprijs worden gehuurd een goed pensioen van haar overleden man die bij t ministerie heeft gewerkt ze heeft een oud autootje en in huis is heeft ze niets aan waarde staan
en toch roept ze ik heb zoveel zorgen, ben zo ongelukkig
me kinderen blablabla
dan zeg ik mens ga eens lekker n paar weken weg zoek je kinderen op LEEF
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Met geld genoeg heb je op bepaald gebied weinig of geen zorgen meer. Je kunt de huur, je eten, de pil, je rollator of wat je ook maar nodig hebt betalen. Je kunt zelfs auto rijden en je kinderen nu en dan wat toestoppen. De vioollessen en rijlessen van je kleinkinderen betalen. Verre vakanties houden. Eten wat je wilt. Mooie kleding kopen en prachtige meubels en apparaten, waarmee je iedereen de ogen uit kunt steken...
En daar komen we meteen bij de nadelen terecht. Alles wat je aan materie hebt, kun je verliezen.
Een leeg huis of een versleten auto hoef je niet af te sluiten.
Niets te halen.
Jij geen zorgen..
Hoe meer je hebt, hoe meer je kunt verliezen. Dan wordt ineens politie belangrijk (VVD/ PVV..)alarminstallaties, verzekeringen, enzovoort.
Daar kun je echt van wakker liggen. Wie pas er op je luxe spullen als je even naar de Bahama's bent?
Toch....wakker liggen van de honger is , denk ik, vervelender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zorgeloos leven niet, niet alle zorgen hebben met geld te maken. Maar het helpt wel degelijk.

Wij in het welvarende Nederland hebben in meer of mindere mate de luxe om te denken dat geld niet belangrijk is, of dat het zelfs een bron van zorgen zou zijn. Ik noem dat bewust een luxe, omdat die ideeën niet mogelijk zouden zijn als we ons zorgen zouden moeten maken over hoe we een dak boven ons hoofd, onze volgende maaltijd, of de operatie van ons kind of onze moeder moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je minder geldzorgen hebt, maar veel meer zorgen op andere gebieden, ik neem maar eens iemand met een eigen bedrijf als voorbeeld.
Die heeft vaak een dikke auto onder de kont en een mooi huis, maar geloof maar niet dat zo iemand beter slaapt, deze man heeft personeel, leveranciers, klanten, omzet, en winst waar ie allemaal op moet letten ( en wat ie allemaal op zn bord krijgt, al zeker in deze moeilijke tijd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet weten want ik heb niet veel geld, maar wat je niet hebt kan je ook niet missen. Alleen wat je kwijtraakt zal je missen. Dus als je veel geld verliest, zal dat veel zorgen geven, want dat wil je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te lezen vinden veel mensen dat geld niet gelukkig maakt, aan deze personen wil ik graag mijn rekeningnummer geven.
Ik ben werkeloos en zou een stuk gelukkiger zijn als ik wat meer geld zou hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,als je gelukkig bent en gezond dan wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer geld, meer zorgen.

De arme mensen in de derde wereld hebben minder zorgen dan in de tweede wereld of de eerste wereld. Uitzonderingen daargelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach....wat is veel....en wat is zorg? Iedereen heeft zijn eigen "zorg"..."Hoe meer geld, hoe meer zorg" is een veel gebruikt gezegd...

Maar eerlijk gezegd?.....ik zou het niet weten.....echt veeeeel geld heb ik niet dus....:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, je hebt een zorgeloosleven als je veel geld hebt,
ja..dan kun je bijna alles krijgen wat je wilt...dan hoef je je geen zorgen te maken