wat doe je

wat doe je als je de huisarts niet meer durft te bellen als je geen lucht meer haalt..omdat je bang bent voor hun reactie? en je bent alleen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Uit wat je zegt, maak ik op dat je aan het hyperventileren bent. En dat je de huisarts hiervoor al vele malen hebt gebeld.
Je bent angstig als je alleen bent voor het benauwd worden , en dan ga je juist hyperventileren.
Heeft de huisarts ooit gezegd, dat je een papieren zak bij je moet houden, en als je benauwd wordt, ga je in die zak in- en uitademen. Door het vlugge en hoge ademen dat je doet bij angst, krijg je teveel zuurstof in je longen. Als dat afneemt door in de zak te blazen en in te ademen, wordt de ademhaling weer rustig.

Je huisarts heeft vast ook met je gesproken over de oorzaak van de angst. Hiervoor zal je hulp moeten zoeken.

Een huisarts blijft echt niet zomaar weg.

Als het niet klopt wat ik zeg, laat het me weten, dan verwijder ik het antwoord.

Sterkte.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waaruit maak je op dat ze aan het hyperventileren is?
Zeg geeft juist aan niet te ademen, in tegenstelling tot hyperventileren (hyper is meer, ventileren is ademen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Mirr voor je openhartigheid. GV kan je angst niet wegnemen. Het kernzinnetje in je verhaal is:"" ik wil zekerheid hebben dat er niks gebeurt, dat je niet zomaar stopt met ademhalen.""
Lieve Mirr, de ademhaling stopt pas, als je hart stopt met kloppen. Als je bang begint te worden, luister naar je hartslag en laat je hart je geruststellen.

Andere antwoorden (7)

BELLEN!!!!!Niet aarzelen,ze hebben voor dit beroep gekozen dus ze moeten niet mekkeren.Bellen,anders doe ik het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, toch zo snel mogelijk bellen nu je nog adem hebt, dat praat makkelijker dan wanneer je geen adem meer hebt.

Waarom heb je angst om de huisarts te bellen? Het alternatief is vele malen erger.
Hup, computer uit, huisarts bellen. NU.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bel een goede vriend of vriendin. Laat hem/haar komen en laat die de dokter bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op de volgende sites. Misschien heb je er iets aan. Via Internet vragen stellen aan artsen.

www.dokter.nl
www.dokteronline.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sodemieter op man ..daar is een huisarts toch voor !!!. en als hij er over zeikt had ie postbode moeten worden . ja sorry hoor . daar kan ik echt kort over zijn . een arts die zeikt verstaat zn vak niet . en anders ga gewoon door naar het zieken huis. die zijn daar ook voor . je bent niet voor jan met de korte achternaam verzekerd . maak er gerust gebruik van . daar is ie voor :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft zelf al aan dat het meer tussen je oren zit dan dat je lichamelijk niet in orde bent. Dus als je een dokter belt, wat wil je dan van hem? Bel liever een telefonische hulpdienst en praat je angst van je af. Als je geen adem meer zou kunnen halen zat je niet achter je computer om je vraag hier neer te zetten, dus dat zal wel meevallen. Bij hyperventilatie moet je even in een zak ademen of van je handen een holletje maken en daarin ademen. Je zult zien dat het dan gauw weer beter gaat. Niet bang zijn; kijk, het wordt al licht buiten. Sterkte hoor.
13 jaar geleden
Het komt mij voor ,of je een slecht ervaring hebt met huisartsen. Bij geen lucht krijgen, treed er altijd angst op, vergeet dat niet! Wat de oorzaak van geen lucht krijgen ook is. Bel desnoods 112, die komen meteen!