mijn dochter is in behandeling van borstkanker, is dat een reden voor het weigeren van een hypotheek?

ze is voor 90 percent genezen maar in de bank krijgt ze geen lening meer voor het kopen van een hujs is dat normaal

2 jaar geleden
1.6K
ronron1212
2 jaar geleden
Jammer genoeg is dat wel wat banken doen een lening of hypotheek weigeren.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Achter sommige vragen hier op GV zit een heel drama. Dit is er ook zoeentje.
Je dochter wordt nu dubbel getroffen door iets waar ze totaal niets aan kan doen. Dat is zo zuur....

Antwoorden (1)

Helaas is dat normaal. Zelfs als je 100% genezen verklaard zou zijn.
Veel mensen krijgen na een kankerdiagnose ondanks herstel meestal geen levensverzekering, of ze moeten tot tienduizenden euro’s extra aan premie betalen. Verzekeraars durven die verzekering – vaak nodig om een hypotheek te krijgen – niet aan, omdat ze vrezen dat de ziekte terugkomt.
Als iemand onafgebroken tien jaar vrij is van kanker mogen verzekeraars bij het afsluiten van overlijdensrisico- en uitvaartverzekeringen de ziekte niet meer meewegen bij de vaststelling van premies. Bij jongeren tot 21 jaar gaat een termijn gelden van vijf jaar. Als een jongere herstelt van kanker is de kans groter dat de ziekte niet terugkeert.
SimonV