Blijft de naald van een glucose sensor in de huid zitten?

Ik heb een paar glucose sensors van free style Libre besteld en zag dat er een naald in zit. Blijft deze ook in de bovenarm zitten ? Heb deze nog nooit eerder gebruikt , het ziet er eng uit
Hoe krijg ik het stuk wat onder mijn huid blijft te zitten er daarna uit ?

2 jaar geleden
2.8K
tinus1969
2 jaar geleden
Heb je een diabetes verpleegkundige? Zonee, wie steunt/behandelt je dan?
Correct gebruik van sensors etc is typisch iets dat je daar leert.
Anna95
2 jaar geleden
Helaas niet , er werdt me alleen verteld dat mijn glucose niveaus heel hoog zijn verder niks

Antwoorden (1)

Nee de naald blijft niet in je huid zitten. Er zit überhaupt geen naald in je huid. De naald wordt alleen gebruikt om een gaatje te maken waarin de flexibele "naald" wordt gedrukt.
De naald zit/blijft dus in de "drukker" (die je gebruikt om de sensor op te brengen).
De flexibele naald zit aan de libre vast. Op het moment dat je de libre er af haalt (na 14 dagen), dan zie je de flexibele naald zitten.
2 jaar geleden
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Met wat voor reden wordt er een min gegeven? Ik gebruik al 2 jaar zelf de libre..