Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan rugpijn met je darmen hebben te maken?Zie uitleg

Mijn man heeft al weken last heeft van een opgezette buik kan dit ook de oorzaak zijn van pijn in zijn rug?
En wat kan je er aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ja dat kan.. Je man zou zeker gezien de dikke opgezette buik beter een scan kunnen aanvragen, Miss is er wel wat ernstig aan de hand.. Bv een aneurysma wat geen klachten geeft .. Vaak per toeval ontdekt word maar wel rugklachten geeft.. Dus beter naar de arts gaan met dit soort klachten..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bezoekje naar de huisarts is zeer aangeraden. Plus.
Het kan zeker rugpijn veroorzaken. Soms kan de pijn in de buik uitstralen naar de rug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat te denken aan last van zijn nieren en vochtoohoping in de buik door verminderde nierfunctie. Als de pijn uit de nieren komt helpt verzitten of verliggen niet, daar kun je het aan herkennen. Genoeg reden voor een onderzoek dus. De opgezette buik is eerder een gevolg van een achterliggend probleem dan de oorzaak van rugpijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan zeker. Ik heb het prikkelbare darmsyndroom. Dit zijn onverklaarbare buikklachten, die kunnen helemaal doortrekken naar je rug. Gasophoping en soms een veranderd ontlastingspatroon zijn ook symptomen. Mijn hele buik was opgezet, het buikvlies leek enorm geirriteerd; zowel uitwendig als inwendig onderzoek was zeer pijnlijk. Na jaren bleek dat ik een nikkelallergie heb en dan ben je vaak intolerant of allergisch voor histamine. Een histamine beperkend dieet heeft mij zeer geholpen. Na 6 weken was ik bijna van mijn klachten af en na 6 maanden kan ik af en toe weer bijna normaal eten. Ik moet wel opletten (i.v.m. intolerantie) dat het eten met histamine de klachten opbouwt, dus tomaat-ui-garnalen is bijvoorbeeld een combinatie die ik uit de weg moet gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zou eens een diagnose kunnen vragen bij een shiatsu masseur, die kijken waar de oorzaak ligt.
het kan ook met voeding te maken hebben.
wss als je darmproblemen over gaan gaat de rugpijn ook over.
maar dan moet je wel eerst weten wat het probleem is om het aan te kunnen pakken.
succes
:o)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding