Kan je worden gestoken door een mug in je mond?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.7K
ronron1212
3 jaar geleden
In principe is dat mogelijk zelf ben ik een keer door een wesp in mijn tong gestoken
Amadea
3 jaar geleden
Wespen steken alleen als ze zich bedreigd voelen of als hun leefomgeving wordt verstoord. Dat is dus totaal anders dan het bijten van een vrouwtjesmug, dat kun je niet vergelijken.

Antwoorden (1)

Een "zwangere" vrouwtjesmug bijt omdat ze dan voor haar eitjes extra behoefte heeft aan eiwitten en die haalt ze uit bloed van mensen en dieren. De mug is op zoek naar een bloedvat dat eenvoudig leeg te zuigen is. Dat doet ze door haar zuigsnuit in de huid te prikken. Ze versnijdt als het ware een haarvat en mengt dan het bloed met speeksel, anders kan ze het niet opnemen.

Dus nee, de vrouwtjesmug bijt alleen in opperhuid en niet in iemands mond.
Amadea
3 jaar geleden
Z512099
3 jaar geleden
Een mug bijt niet maar steekt: ze gebruikt haar steeksnuit (een holle buis met zes flexibele naalden) en duwt en wrikt dan met haar kop zodanig dat deze zich door de huid heen boren.
Ben nog nooit een mug tegengekomen die bijt, zonder tanden nog wel.
Amadea
3 jaar geleden
Het is om het verschil duidelijk te maken tussen een insect met een angel en een insect met een snuit dat het ene steken wordt genoemd en het andere bijten.