Wat als je menstruatiecylcus maar 21 dagen duurt? Is er een manier om je cyclus langer te maken?

Ik heb namelijk een cyclus van 21 dagen en ook nog een heftige cyclus, en mijn vriendinnen zeggen dat dat eigenlijk heel weinig is in vergelijking met die van hun.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Als jij veel last hebt van je cyclus, ga dan naar de huisarts

Antwoorden (2)

Voor jou is een cyclus van 21 dagen dus normaal, dat is niet iets om je zorgen over te maken. Iedere vrouw heeft een eigen ritme! En nee, er is geen "natuurlijke" manier om je cyclus langer te maken, behalve als je een anticonceptiepil slikt, dan worden je bloedingen regelmatiger. Ik denk dat je bedoelt dat je menstruatie heftiger is dan je fijn vind? Daarover zou ik de huisarts bellen, daartegen helpen ook (sommige merken) anticonceptiepillen.
3 jaar geleden
je zou eventueel naar de huisarts kunnen gaan voor anticonceptie. dingen als de pil, anticonceptiepleister of ring kunnen misschien wel uitkomst bieden. met deze kun je bijvoorbeeld de menstruatie uitstellen/overslaan. en kan soms er minder heftig van gaan menstrueren. informeer daarvoor bij je huisarts. die weet wat het beste voor je is.