Ik heb vandaag een plaktest laten zetten en het jeukt erg veel! wat kan ik hier aan doen? Mag niet krabben!!!

Zie onderstaande foto, dit is dezelfde als die ik heb, ik heb alleen heel mijn bovenrug tegen elkaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte in ieder geval.
anneliez
13 jaar geleden
nagels kortknippen en/of handschoenen aan in bed vannacht, anders krab je toch.
misschien koele doeken erop leggen
ssterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je behandelend arts (als eerste) of huisartsenpost (zie reactie Baileyisme) bellen als je het niet uithoudt. De jeuk wordt helaas nog erger als de strips er af gaan. Blijkt dat je dus ergens allergisch op reageert. Je krijgt van je behandelend arts zalf om de reactie af te zwakken. In de tussentijd je rug koel proberen te houden (zie adviesen Anneliez en Labratje). Sterkte!

Antwoorden (4)

nagels kortknippen en/of handschoenen aan in bed vannacht, anders krab je toch.
misschien koele doeken erop leggen
ssterkte

per ongeluk bij reactie gezet, maar volgens mij is dit wel n echt antwoord
anneliez
13 jaar geleden
menthol poeder erop
dat verkoelt en verlicht de jeuk..
wat ook heel goed helpt en niet denken dat t stom is aambeienzalf..er zit een stof in die direct de jeuk wegneemt
maar nu denk jij waar haal ik dat op dit moment?
bij de dienstdoende apotheker..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te warm dekbed nemen. Daarnaast eventjes doorbijten. Het is even vervelend, maar na afloop is het alleen maar zinvol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je mag niet krabben of eriets opsmeren.
Je zal het even uit moeten zingen.
Als je veel last heb kan je de huisartsenpost bellen. Dag en nacht 0900-3336333
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik snap de min niet, maar ik het is niet anders helaas! Tanden op elkaar en even doorbijten. Zoek vooral veel afleiding, zodat je niet de hele tijd aan de jeuk denkt.