Ik hoorde laatst dat er mensen zijn die niet kunnen poepen.Wat moetje dan doen, en de arts kon niet helpen , meer fruit eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Goede regelmatige ontlasting krijg je door goed en door regelmatig te eten. Maar stress kan ook een factor zijn als je niet kunt poepen. Vermijdt daarom zoveel mogelijk stress.

Vezels, vocht en beweging is nodig om goed te kunnen poepen. Suikers, witmeelproducten en te weinig vocht zorgen voor verstopping.

Eet veel groente en fruit waar weinig suikers in zit, volkorenproducten, noten, peulvruchten en drink veel water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt niet kunt poepen dan zal je toch uiteindelijk van je poep af moeten. Anders zal of je darm barsten en kun je zelfs doodgaan.

Als de anus echt geen oplossing is kan men een stoma of pouch plaatsen. De ontlasting gaat dan voor de endeldarm naar een zakje wat aan je buikvast zit.
komt veel voor bij Crohn patienten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel vezels eten en druiven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALs sinasappels eten en roosvicee lacto niet meer werkt en je zowat krom loopt van de buikpijn dan :in eerste instantie krijg je laxeermiddel voor geschreven , dat kan inhouden dat je een drankje krijgt of pillen. die neem je in en dat zou dan moeten werken na enkele dagen, overigens krijg je vaak ook een soort van dieet aangeraden met veel vezels . werkt dat niet dan willen ze je in het ziekenhuis nog wel eens doorspoelen met behulp van een klisma.
Patty Brard is er wereld beroemd mee geworden.
EN als je echt problemen hebt met poepen, vaak is dat na darm kanker of ziekte van crohn of andere nare aandoeningen of ziektes of een eventueel ongeluk of wat voor reden dan ook , dan krijg je een stoma.Dan word je geopereerd en krijg je een uitgang van opzij om t zomaar even grofweg te zeggen.
Je draagt dan een zakje mee op je buik waarin de ontlasting word opgevangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alfalfa (luzernegras) is is één van de rijkste, gemakkelijk beschikbare bronnen van bladgroen en bevat alle principiële mineralen en chemische stoffen voor een gezond leven. Zo bevordert Alfalfa bijvoorbeeld een regelmatige natuurlijke stoelgang. Het werkt echt!!