Ik wil onder narcose voor een botbeenmergpuntie mijn specialiste weigert dit tedoen om dat het ongebruikelijk is! wie weet raad?

Ik heb diagnose DIS/MPS en trigger als ze mijn pijn doen. psychosomatische klachten spelen nu ernstiger op door de stress. kinderen onder de 12 behandelen ze wel onder narcose zo .gebruikelijk zegt de hematologe maar niet voor mij. waar haal ik mijn recht!?

Gr Liesbeth

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat wilt.Zoek een ander ziekenhuis op die wel bereid is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat hierover met je huisarts.Naar alle waarschijnlijkheid kan hij jou helpen.Veel succes toegewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelfs bij de tandarts (speciale dat wel) onder narcose behandelt kunt worden, kan ik me niet voorstellen dat er geen arts is die je een narcose bij een pijnlijke ingreep wil doen. Dit betekent wel dat je waarschijnlijk naar een ander ziekenhuis toe moet.

Wat je ook kan doen is tegen je specialist zeggen dat je zonder narcose deze behandeling weigert. Misschien hebben ze dan opeens wel andere opties.
Een tip bij de discussie is om niet heel lang uit te leggen waarom jij een narcose wil. Ben gewoon heel duidelijk door één keer tegen de specialist te zeggen dat je zonder narcose de behandeling niet wil, geef dan een of twee argumenten aan en ga verder niet meer in discussie. Veel specialisten weten het altijd beter en het heeft geen enkel nut om dan lang te discusieren. Blijf bij je standpunt, zonder narcose geen behandeling.

Kijk eens op de link hieronder. Daar staat alles uitgewerkt over patiëntenrecht. Dan kun je opzoeken wat je rechten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen discussie meer over voeren, een schandalige reactie van de arts.
Ga naar een ander ziekenhuis,begin maar eens te bellen, mijn vriendin maakte ongeveer hetzelfde mee en moest ook nog eens 2 maanden wachten op de operatie.
Ze is inmiddels perfect en correct geholpen in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor argument heeft de specialist om geen narcose te geven? Dat lijkt me van belang. Staat het de behandeling in de weg?

Je kan natuurlijk altijd naar een andere specialist, maar ik zou eerst vragen waarom hij geen narcose wil geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen alle redelijkheid heeft iedereen recht op de best mogelijke behandeling. Een beenmergpunctie is pijnlijk omdat het bot zelf niet kan worden verdoofd. Een volledige narcose lijkt me wat overdreven maar een roesje is zeker niet ongebruikelijk bij dergelijke ingrepen. Leg dat nog eens aan je specialist voor, alvorens over te stappen.