Is er een baan die past bij dit soort eisen?

Geen sleur
Weinig collega's
Makkelijk maar uitdagend
Eigen baas maar weinig verantwoordelijkheid
Betekenisvol voor de maatschappij
Geen opleiding nodig
Gemiddelde fysieke inspanning nodig

Toegevoegd na 2 minuten:
Geen logistiek-, wiskundig- en ruimtelijk inzicht nodig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nou mijn baan bij het mini tuincentrumpje van mijn oom en tante komt een aardig eind in de buurt.Ik verkoop plantjes en ik maak bloembakjes, ik kweek pompoenen ik ga naar de veiling, ik zoek leuke frutsels uit voor de kerst voor de pasen voor de moederdag enzovoorts waar ik de etalages mooi mee versier. geen sleur dus want iedere dag is anders. En ik doe het allemaal op mijn eigen manier en in de volgorde hoe ik dat zelf wil, mijn oom en tante of neef bemoeien zich daar niet mee, die hebben hun eigen taken.
Mijn oom ,tante en neef zijn mijn enigste collega''s maar zo af en toe hebben we een vrijwilliger of een stagiaire ofzo .
Betekenisvol voor de hele maatschappij zijn we dan weer niet want daar zijn we te klein voor, maar we presteren het wel om bijna de hele wijk te kunnen voorzien van kamer plantjes of tuinplantjes ( Alles uit eigen kwekerij).
Toevallig ben ik dan wel gediplomeerd maar ook zonder diploma zou je dit werk prima kunnen doen want uiteindelijk leer je toch het meest in de praktijk.
Alleen die fysieke inspanning die wil nog wel eens wisselen, de ene keer is het heel erg druk op de zaak en de andere keer kan ik rustig even in de krant bladeren. Hoewel ik dan liever even veeg want dat komt ijveriger over bij de klanten.
En wat dat logistiek wiskundig en ruimtelijk inzicht betreft: k heb wel mijn rijbewijs maar die andere 2 punten laat ik over aan mijn neef.Tenslotte is de zaak van hem. Dus ja zo,n baan bestaat wel. Maar goed er zullen ook vast nog wel andere bedrijven zijn die je iets te bieden hebben, als je werken bij een tuincentrumpje of kwekerijtje niet wat vind. Je zult alleen wel even moeten zoeken denk ik, maar t is er dus wel. ; )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Het lijkt me dat deze baan niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, die bestaat; zelfstandig ondernemer worden;

- geen sleur, altijd uitdagend
- weinig collega's
- eigen baas
- weinig verantwoordelijkheid kan
- je kan veel betekenen voor de maatschappij
- bepaalde zzp-ers hebben geen opleiding nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als een succesvol kunstenaar. Lekker kladden in je eigen tijd, daar een gelikt ecologisch verantwoord verhaaltje bij verzinnen en dat dan verkopen voor een hoop centjes. Nou alleen nog zorgen dat je succesvol wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beheerder van leegstaande panden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Freelance muskusrattenvanger is dan de ideale baan.

lekker in de natuur bezig, met natuurbeheer. de maatschappij zal je dankbaar zijn!
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij wel fysiek zwaar hoor, ik heb het wel eens op tv gezien en het is geen luizebaantje.
Wat jij wilt, willen zovelen.Dus ik denk dat er ergens wel een wachtlijst is.Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meteropnemer voor een energiebedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus!
Iets kan natuurlijk alleen maar makkelijk zijn, als jij het makkelijk vindt.
Je baalt kennelijk van je collega s.

Pedicure of schoonheidsspecialiste.
Nagelstyliste
Zelfstandig typiste.

Begin een winkeltje in het een of ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vuilnisman worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
elke dag andere uitdagingen, maximaal 2 collegas, geen baas in je nek, gewoon je eigen route, die je aan het eind van de dag klaar moet hebben. dat het iets bijdraagt aan de maatschappij hoef ik denk ik niet uit te leggen, en het is fysiek minder zwaar dan je zou denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je hulpbehoevende mensen te hulp schieten.

Honden uitlaat service.

Uitdagend wordt moeilijk wanneer je weinig verantwoordelijkheid wilt hebben, mogelijk een eigen pakket dienst, maar ook dan heb je wel verantwoordelijkheid.

Wanneer je zang, schrijf of kunst talenten hebt, ga daar dan mee aan de slag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je met de lichte zeden het beste uitkomt. Niet als belediging bedoeld hoor maar dat sluit wel het meest aan bij de eisen.
Je hebt geen wiskunde nodig maar een beetje rekenen zit er wel bij.
Je kan er aardig mee verdienen ook en afwisselend.

Maar ik kan me voorstellen dat je voor één van de andere aageboden opties gaat. Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inslaper van nieuwe bedden in een beddenfabriek..dat lijkt mij een baan die jou uitstekend zou passen.

Welterusten alvast..

Gr. Ton