Ik heb last van obstipatie, welk natuurlijk eenvoudig middel kas ik gebruken zodat alles weer normaaol wordt??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beginnen met ontbijtgranen, veel rauwkost en vezels, fruit en heel belangrijk water. Pruimen, uien,prei enz alles eten wat laxeert en daarna iets afbouwen om weer een normale stoelgang te krijgen. Kijken waar je goed op reageert en dan daarmee doorgaan. Alles vermijden wat verstopping geeft zoals hardgekookte eieren en witbrood.

Zemelen (bijvoorbeel muesli), pruimensap, peperkoek.

Veel water drinken, veel bewegen, vezelrijk voedsel eten. Daarmee komt de stoelgang weer opgang en voorkom je dat je weer problemen krijgt.

vezelrijk eten. Voldoende drinken Meer bewegen. Bron: http://www.obstipatie.nl/content/verstopping/zelf-doen.asp

Gewoon elke dag ,of elke avond een bordje ouderwetse witte yoghurt eten. Werkt beter als al die aangeprezen middelen,en is nog goedkoper ook.

Behalve vezelrijk voedsel kan het helpen om; - Lijnzaad en lijnzaadolie. - Dranken, zoals karnemelk, yoghurt of sinaasappelsap. - Beleg, zoals stroop of rozenbottel siroop. te gebruiken!

Bronnen:
http://www.leerwiki.nl/Wat_bij_slechte_sto...

Tip van mijn oma zaliger: 's-Ochtends vroeg, nog voordat je iets anders eet, beginnen met een glas warm water (mag ook thee zijn). Waarom het werkt weet ik niet, maar je darmen komen dan veel beter op gang. En natuurlijk lekker veel bewegen en vezelrijk eten, zoals hierboven al gezegd is.

Op de nuchtere maag 2 kopjes koffie (helpt iig bij mij)

Roken schijnt goed te helpen, maar dat is natuurlijkniet de meest gezonde oplossing. Vezels inderdaad, zoals ontbijtkoek of ouderwetse brinta pap.

Nog even een aanvulling op alle bovenstaande antwoorden. Vezelrijk eten is goed, mits, je daar voldoende bij drinkt. Veel vezels en te weinig vocht kan juist weer zorgen voor verstoppingen. Van alle genoemde voedingsmiddelen, zoals ontbijtkoek en zemelen enz, is niet zeker dat dit voor jou ook werkt, dit verschilt namelijk erg per persoon. Wat zeker werkt en goed is, is veel water drinken en veel bewegen. Drink per dag, naast alles wat je al drinkt , 2 liter water en maak een flinke wandeling van een uur.

Elke dag een kiwi eten. Helpt hartstikke goed. Werd aan bevolen door mijn kraamhulp.

Een paar theelepels abrikozenjam eten zonder brood, of s`morgens een schaaltje yoghurt of vla met 2 eetl. lijnzaad erdoor. Veel verse muntthee drinken (wel eerst goed in laten trekken en de muntblaadjes meedrinken) Elke dag voor het ontbijt 1 kiwi in plakjes snijden en met schil eten. Ook s`morgens op nuchtere maag één of meer grote glazen zo warm mogelijk water drinken helpt goed.

Elke dag een bekertje Activia en een stuk of 5 gedroogde pruimen eten...

Bij mij helpen vezels vaak niet zo goed, dus ik ga voor het vruchtensap in blik. Je kent dat wel... blikje mandarijntjes, of mengfruit of perziken of zo... dat vruchtennat/siroop, helpt bij mij altijd perfect!! geen schijn van kans dat ik dán nog obstipatie heb! En dat spul is nog lekker ook. als toetje of zo... zodat het bij je maaltijd naar binnen gaat ;-) succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100