Ik slaap een hele nacht door, maar kan overdag ook nog uren slapen. Iemand een idee hoe dit kan?

Ik heb sinds een aantal maanden het ge oel dat ik continu moe ben. Ik slaap snachts minimaal 8u. Maar overdag kan ik vaak mijn ogen moeilijk openhouden vooral bij moment met weinig actie het zitten en luister bijvoorbeeld. En ik kan gemakkelijk 4u slapen overdag en dan de nacht weer prima doorslapen en toch moe wakker worden. Ik heb het gevoel dat ik niet uitgerust raak. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb dit nog nooit eerder ervaren. Ik sport zelf minimaal 2x per week intensief. Ik krijg hier normaal energie van maar nu kan ik na het sporten prima op de bank ploffen en slaap ik zo een aantal uur. Ik ben benieuwd of hier iemand iets over kan zeggen. Op internet vind ik namelijk heel veel iver te weinig slapen maar niet hoe kan dat ik zo ontzettend veel uren kan slapen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Amadea
3 jaar geleden
Wat zegt je huisarts?
Antoni
3 jaar geleden
Op 7 juni 2017 heb je een vergelijkbare vraag gesteld: 'hoe kan het dat ik overdag steeds moe ben en in slaap val en snachts aslnog goed slaap? en dan ongeveer 10 uur aan een stuk?' Zie https://startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/621042/overdag-moe-slaap-val-snachts/. Is er in je situatie nu iets anders dan in juni 2017?
Ritsuka
3 jaar geleden
Ga naar de huisarts
liveisgreat
3 jaar geleden
Ik zou eerst alle medische oorzaken uitsluiten. Tekorten of ziektes/ symptomen die met extreme vermoeidheid samengaan,
Als dat oké is je gewoon overgeven aan je moeheid... heb het ook een tijd gehad na een emotioneel zware periode..
Pieterke
3 jaar geleden
Ga naar de huisarts. Het kan zoveel oorzaken hebben.
Erna55
3 jaar geleden
Er is je al eerder geadviseerd om naar de huisarts te gaan. Blijkbaar neem je dat advies niet serieus..... Maar de vraag opnieuw stellen heeft weinig zin: het advies blijft: Ga naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb destijds inderdaad een zelfde soort vraag gehad. Echter is dat weg gegaan toen ik het sporten weer kon oppakken. Nu is het inclusief ik sport. Maar ik heb het er met de mensen om me heen ook over gehad en ik ga maandag eens even met de huisarts bellen.
Miekie77
3 jaar geleden
Het lijkt me goed om hiermee naar de huisarts te gaan. (En bloed te laten prikken). Je kunt bijvoorbeeld een virus hebben, zoals de ziekte van Pfeiffer, of vitamine tekort of een traagwerkende schildklier, of burn-outklachten etc etc.
Het is bij deze klachten goed om een medische oorzaak uit te sluiten. Je loopt er toch al een tijdje mee rond en het lijkt niet vanzelf over te gaan.

Antwoorden (1)

Mogelijk ijzer of b12 te kort. Om hierachter te komen moet je een bloedprik nemen.