Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik met het ouder worden minder tegen drank kan dan vroegeh?

Toen ik nog een studentenkaart had dronk ik met gemak 20 pilzen op een avond. Nu ik ouder ben heb ik al last van 5 biertjes de volgende ochtend. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tolerantie, vrind...

Je dronk vroeger 20 biertjes en dan was het 's ochtends even uitbrakken. De volgende avond ging je weer naar de sociëteit om je kater weg te zuipen. Je lichaam raakt eraan gewend en kan de alcohol sneller verwerken.

Ga na een paar jaartjes werken naar de ouwelullenavond en ga je in je studententempo drinken, raak je snel in een zwart gat. Trust me, ik spreek uit ervaring... :$
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je lichaam kan alles minder snel verwerken.
Daardoor kun je daar nu sneller last van krijgen. Van alcohol. (Ook andere dingen natuurlijk).

Daar moet je wel rekening mee houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de hersenen van jongeren kunnen sneller herstellen dan die van ouderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het zal ook een groot deel te maken hebben met een stuk gewenning.
Ik neem aan dat je ook niet meer zo vaak 20 glazen drinkt als vroeger.
Vereder komt ouderdom met gebreken voor zover je hier van een gebrek wilt spreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe het komt weet ik niet, maar ik heb misschien wel een oplossing voor je! Ziehier:

De antikaterpil (Ru21). Een oorspronkelijk door de Russische geheimedienst KGB ontwikkelde pil tegen de gevolgen van overmatig alcoholgebruik is in Nederland te koop. De importeur is Impulse Europe uit Almere.
De KGB ontwikkelde de pil ten tijde van de Koude Oorlog met de bedoeling Russische spionnen alert te houden na drinkgelagen. De geheim agenten konden anderen onder tafel drinken en kort daarna zelf weer volledig nuchter zijn.

De Ru21 is volgens de Nederlandse importeur een natuurproduct. De werkzame stof is een derivaat van een plant dat alcohol in het lichaam afbreekt en schade aan lichaamsfuncties en vitale organen voorkomt. De stof beschermt zowel de lever als de huid. De pil voorkomt dronkenschap niet, dus rijden blijft een no-no. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het menselijk lichaam heeft wanneer het op leeftijd geraakt eenvoudigweg meer tijd nodig om het gif dat alcohol heet af te breken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding