Hoe kan het dat je fitter bent als je meteen na de wekker uit bed gaat dan wanneer je nog even blijft dommelen en snoezen?

Het lijkt alsof je in het 2e geval meer uitrust. Maar toch voel ik me meteen na het wakker worden van de wekker redelijk fit, lui als ik ben blijf ik dan toch nog liggen (en snoezen) en daarna heb ik altijd spijt want juist dan ben ik minder fit.. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Als je blijft snoezen ben je nog niet echt wakker.
Je bent waarschijnlijk gewoon een ochtendmens. Iemand die na de eerste zoem van de wekker, echt wakker is.
Je voelt je dan ook uitgerust omdat al je zintuigen gelijk alert zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk,komt dat,doordat je een tevreden gevoel hebt,omdat je zo sterk bent geweest er meteen uit te springeb,i.p.v. nog even blijven liggen soezen. Misschien dat zo iets adrenaline aanmaakt.