Ik heb huidirritatie na contact met water, waardoor komt dit?

Ik was regelmatig af jn een restaurant waaebij ik handschoenen draag, maar na de tijd krijg ik open plekken, rode plekken, bultjes en jeuk tussen en op mijn vingers. Ook worden mijn vingers soms opgezwollen. Iemand een idee hoe dit kan komen? Het is alleen op mijn vingers, dus dat vind ik een beetje apart.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Misschien reageert de huid van jouw hand op het materiaal van de handschoenen?

Antwoorden (1)

Zo te zien veroorzaken die handschoenen allergische reactie. Kan je niet vragen om eigen handschoenen te gebruiken? Gebruik een beschermende handcrème die de huid kan beschermen. Als het ernstiger wordt kun je best naar de huisarts gaan.