Zijn er nog vliegtuigmaatschappijen waar het toegestaan is om te roken?

Ik vroeg mij af er nog maatschappijen bestaan zijn waarin er nog gewoon gerookt mag worden in het vliegtuig? ....Even ter info, ik rook zelf niet :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Hoezo, "gewoon" roken? Mag ik dan ook "gewoon" een lijntje snuiven en "gewoon" een spuitje zetten?

Antwoorden (4)

Nee. Het is dan ook vreemd dat er op je tickets 'No smoking' staat en er nog van die lampjes in vliegtuigen zitten die aangeven dat je niet mag roken.
In 2006 was er nog een investeerder die er brood in zag om een luchtvaartmaatschappij te beginnen voor rokers, maar het heeft niet zo mogen zijn.
escape
13 jaar geleden
Met de Belgische chartermaatschappij Sobelair kan je rokend naar de Nederlandse Antillen vliegen: helemaal achterin het toestel mag een sigaretje worden opgestoken, want de verversing van de lucht gebeurt van voren naar achteren. Dat geldt alleen voor vluchten die langer dan 3 uur duren, en niet op de Europese vluchten.
Dat is vermoedelijk de enige maatschappij. De andere twee in de tweede bron vermelde maatschappijen zijn inmiddels ermee gestopt.
Amadea
13 jaar geleden
Ik zou het vooral bij de maatschappijen uit het Midden-Oosten proberen. Ik heb een aantal jaar geleden gevlogen met Saudia. Roken was geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de meeste vliegtuigen mag je daarvoor even naar buiten gaan..

Daarna ben je gegarandeerd ook direct van het roken af..

Gr. Ton