Wat is de meest voorkomende bloedgroep in Nederland?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Puur naar bloedgroep gekeken (dus niet de rhesusfactor) is dat 0.

Antwoorden (1)

O-Positief

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedgroep#:~:text=Niet%20elke%20bloedgroep%20komt%20even,komt%20vaak%20bloedgroep%20B%20voor.
"
Niet elke bloedgroep komt even vaak voor. In Nederland en België is 0+ de meest voorkomende en AB- de minst frequent voorkomende bloedgroep. Tevens is er een verschil in de verdeling tussen etnische groepen. Zo komt bij mensen van Afrikaanse origine vaak bloedgroep A voor en bij Aziaten komt vaak bloedgroep B voor.
"