Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet je je handen wassen na een stoelgang?

Het is immers schoon toiletpapier welke je gebruikt en je raakt geen poep aan. Dat is de reden waarom we (nog steeds) toiletpapier gebruiken.

Dit is in de eeuwen niet ge-evolueert, dus zal het nog steeds de allerbeste methode zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

- Toiletpapier is niet 100% dicht (Met water en zeep jezelf 'daar' reinigen is veel schoner gebleken)
- De toiletomgeving is niet hygienisch
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je raakt de bril toch aan neem ik aan als jongetje zijnde?
En anders de knop van de spoelbak...

Weet je dat die knop de meeste bacteriën bevat...

Off Topic!
eigenlijk zou je ook je handen moeten wassen na het gebruik van je toestenbord
http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1081036
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje rare vraag mij dunkt
je (linkerhand) komt sowieso met poep in aanraking
een voedseldeskundige had eens poepbacterien in softijs ontdekt . de verkoper had dus zijn handen niet goed gewassen
het is echt belangrijk om je handen goed schuimend te wassen als je voor anderen eten bereidt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het weleens op TV gezien. Er werden een stuk of wat lagen wc-papier op elkaar op zo'n kweekbakje met bacteriën gelegd en licht aangedrukt. Een behoorlijk percentage van de bacteriën kwam gewoon door het papier heen.
Uiteraard weet ik de waardes niet meer en ook niet hoeveel laagjes ze gebruikten, maar het aantal laagjes was representatief voor normaal gebruik en het aantal bacteriën dat vrij kwam aan de andere kant, was genoeg om ziek van te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding