Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vaak doet een ultiem gezond persoon een grote boodschap... op het toilet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een goede spijsvertering is belangrijk om het lichaam fit en gezond te houden. Spijsvertering is de duur van het proces waarmee het opgenomen voedsel wordt verwerkt. Het laatste gedeelte daarvan noemen we in de volksmond ‘stoelgang’. De duur van dit proces is voor iedereen verschillend, daardoor heb je mensen die drie keer per dag ontlasting hebben, maar er zijn ook mensen die maar drie keer per week hoeven. Bij de één kun je de klok erop gelijk zetten (bijvoorbeeld steevast na de maaltijd), en bij de ander is er geen peil op te trekken. Die verschillen zijn normaal. Gemiddeld praten we over een goede stoelgang als iemand minstens om de dag één keer ontlasting heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik gok zo één keer per dag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gezonde stoelgang
De stoelgang verschilt van persoon tot persoon. Bij een goede stoelgang zijn er geen klachten en varieert de frequentie van ontlasting (defecatie) van driemaal daags tot drie keer per week. De stevigheid, ook wel de consistentie genoemd, is stevig, maar niet hard. Een te harde ontlasting en een pijnlijke stoelgang wordt obstipatie (verstopping) genoemd. Bij obstipatie is ook sprake van een onregelmatige stoelgang. Wanneer de ontlasting te dun of waterig is, spreken we van diarree.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik gewoon 1x per dag.
En gek elke morgen op een vaste tijd,na mijn eerste kop koffie.
En binnen 5 minuten zit het er weer op.
Wel eet ik iedere avond een bordje gewone witte yoghurt.
Maar ik heb een collega ,die hoeft maar 3x per week als hij geluk heeft.
Dus het is bij iedereen verschillend lijkt me.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is bij iedereen anders
soms 1 dan weer 2 keer per dag
hangt ook van je voedselsamenstelling.
veel fruit werkt laxerend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding