Huismiddeltjes Tegen een pijnlijke keel?

ik heb aanstaande vrijdag een presentatie voor mijn school die nogal belangrijk is, maar helaas ben ik afgelopen weekend getroffen door de griep en een hevige verkoudheid als gevolg(de griep is nu weg, gelukkig)

ik heb nu moeite met praten, omdat er amper geluid uit mijn mond komt en ik hoest de gehele dag door.

zijn er enige huishoud middeltjes om de keel te verzachten?

dit heb ik tot zover al zelf uitgevonden:

Vla/Yoghurt
Ontbijtkoek
Gorgelen met zout water
Keel pastilles

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

kamilenthee en honing

Toegevoegd na 5 minuten:
op de onderstaande site staan diversen huishoud tips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Pers een citroen uit in een mok of theeglas en giet er kokend water bij. Aanvullen met honing. De combinatie van het zure van de citroen en het verzachtende van de honing is geweldig voor de keel. Zo heet mogelijk met kleine slokjes opdrinken.

En hoef je niet meer te rijden: een scheutje rum doet het hier ook goed in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honing!
Bijvoorkeur warme honing, bijvoorbeeld in de thee, maar ook gewoon een lepel opgewarmde (niet kokend heet natuurlijk) honing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder was zangeres en liet ons, zodra ze een verkoudheid voelde opkomen, zoute haring met veel uitjes halen.
Ook kauwde ze dan voortdurend op (ik geloof gedroogde) bruine bonen.
Verder legde ze schoteltjes fijngehakte uien door het hele huis , vooral in haar slaapkamer.
Op een laag gaspitje stond een grote pan bouillon met veel tijm, laurier, ook weer ui, en veel vers groen kruid uit de tuin,
en ook nam ze regelmatig een lepeltje honing en smeerde ze haar hals in met dampo.
Ik kies zelf meestal voor vergelijkbare bouillon, laurierdrop, venkelthee en zoethoutthee.
Mijn echtgenoot zweert bij enorme knalrode pastilles en merkwaardige (mierzoete) drankjes in kleine bruine flesjes.
Een van mijn kinderen gebruikt consequent aegina force van Vogel. En nu we toch de familie erbij halen..mijn oma gaf ons altijd hete anijsmelk. Ik vond het walgelijk zoet, maar volgens mij hielp het echt die keel te ontlasten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even over honing: ik begrijp dat je ouder bent dan 1 jaar..vandaar dat deze waarschuwing niet speciaal aan jouw adres is. Maar in honing zit een stof die voor baby 's jonger dan 1 jaar dodelijk kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een heel oud recept mijn moeder en mijn oma deden het ook ...
neem 2 appels, wassen en even in de oven zetten tot de appel gaar is een beetje af laten koelen en dan nog warm eten
gegarandeerd dat je hoest en keelpijn binnen 10 min over zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gorgelen met zilverwater, het beste middel tegen keelpijn.