Klopt het dat wanneer je eerste traan van je rechteroog komt, het tranen van blijdschap zijn?

Ik las een 'feit' waarvan ik niet precies snap hoe deze in elkaar zit:

Wanneer je eerste traan van je rechteroog komt, zijn het tranen van blijdschap. Als ze eerst van je linkeroog komen, zijn het tranen van pijn en als ze van beide komen, is het frustratie.

Ik vind het zelf een beetje moeilijk om te geloven. Klopt dit? Zoja, hoe is dit mogelijk?

3 jaar geleden
6.8K
Pieterke
3 jaar geleden
Nee, het is echt nonsens.
Thecis
3 jaar geleden
Iemand met een beetje vechtsport ervaring, kan heel specifiek 1 van je ogen laten tranen. In ieder geval als eerste. Welk oog je ook pakt, de tranen zullen niet van blijdschap zijn ;-)

Antwoorden (1)

Dat lijkt me een van die bijgelovige-wijsheden te zijn.

De olifant in je oor zegt wat ze over je zeggen. Recht = slecht en links = flinks
Twee mensen die tegelijk gapen zijn verliefd op elkaar
Rilling over je rug = iemand loopt over het graf van je vorige leven
Lieveheersbeestje doden = ongeluk zal volgen
Op je tong bijten bij het eten = leugenaar
Dezelfde handdoek gebruiken als je vriend zorgt dat er ruzie zal volgen
...
En zo zijn er enorm veel.

Dit tranenidee hoort ook in een lijstje. Maar eentje met nog minder wijsheid dan de vorige dingen. Ik vind dit enkel in sites van libelle, cosmopolitan,... kortom van die tv-blaadjes en modetoestanden. Maar iets wetenschappelijk met wat uitleg bij kon ik niet vinden.

PS : Al was ik in mijn gedachten al neen link aan het leggen met hersenhelften en hersenfuncties... maar niets over te vinden.
3 jaar geleden
Speedylovertje
3 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!