Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Je zelf laten kotsen na alcoholgebruik, hoe schadelijk is dit?

Als ik na een avondje stappen iets heb gedronken en ik merk de effecten van alcohol.
En als ik dan de volgende ochtend wakker dan moet ik me zelf laten kotsen dit is iets wat ik me zelf heb aangepraat. Maar in vroeg me af hoe schadelijk is dit en is dit iets waarvoor ik naar de huisarts moet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K
Pieterke
3 jaar geleden
Het lijkt meer op een dwanghandeling als je jezelf "moet" laten kotsen. Stop daar mee.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het zuur in je braaksel is slecht voor je gebit, met als gevolg tanderosie.Door datzelfde zuur kunnen je speekselklieren ontsteken, krijg je een pijnlijke mondholte en een hese stem.Door overgeven kan je slokdarm en mond-/keelholte worden aangetast.

Nu zal 1 keer niet zoveel schade opleveren. Als je het vaker doet dan is het niet goed. Je kan dan beter minder drinken. Wil je toch per se drinken dan ook meer water tussendoor drinken. Door bijvoorbeeld na een glas bier ook een glas water te drinken heb je minder snel last erna. Ik wil je de les niet lezen hoor maar is het belangrijk om je helemaal dronken te maken om plezier te hebben? Alcohol brengt namelijk op zich al schade aan je lichaam toe. Bij sommige mensen die drinken ook sociale problemen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Vinger achter in de keel en alles laten komen. Het kan helemaal geen kwaad en het lucht goed op. Dat geldt ook, als je een keer iets heel verkeerds heb gegeten en zwaar misselijk bent.
Maak je geen zorgen over het maagzuur of zo, want je herstelt echt heel snel en hebt nergens geen last mer van. Mond spoelen en tanden poetsen en klaar ben je.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 17 mei 2020 08:10: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Hannah
Natuurlijk is het belerende antwoord eerst Minder Drinken, maar daar gaat het niet om.
Als jij vinger in de keel kunt steken en daarna overgeven is het een prima manier om je maag te legen. Mond spoelen en tanden poetsen niet vergeten en daarna slapen. C +
TurfGraver
3 jaar geleden
Maag legen de volgende ochtend is echter zinloos in dit geval en alleen maar schadelijk.
Dat er al genoemd wordt dat je lichaam wel snel HERSTELD (waarvan?) geeft dit ook aan in dit antwoord.
Braken kan veel schadelijke gevolgen hebben:
- Opgezette speekselklieren
- Aantasting van het tandglazuur;
- Refluxklachten (= maagzuurklachten);
- Keelpijn;
- Slokdarmkanker;
- Bloed braken;
- Longontsteking.
Poets niet direct je tanden na braken! Dan kun je het tandglazuur gemakkelijk wegpoetsen. Spoel je mond met water en poets na een uur je tanden.
Volgens het Wereld Onderzoek Kanker Fonds zijn risicofactoren slokdarmkanker onder meer alcohol drinken en maagzuur dat terugvloeit naar de slokdarm.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding