Hoe komt het dat je braakneigingen krijgt tijdens het tandenpoetsen?

Wat kan je ertegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Misschien maak je tijdens het tandenpoetsen veel speeksel aan, dat dan als het ware makkelijk in je keel glijdt. Vies verhaal, maar ik heb daar altijd last van. Er zijn tandpasta's die meer schuimen dan anderen, dus dat is een kwestie van uitproberen. Paradontax smaakt misschien vies, maar schuimt niet zo als een menthol-tandpasta.

Ik denk dat er niet veel mensen zijn die het hebben. Het kan zijn dat de achterkant van je verhemelte gevoelig is. Daar zit in principe een zenuwknoop die een braakreflex teweeg zou kunnen brengen. Ik zou zeggen: Wat minder ver met die tandenborstel naar achteren toe.

Het kan ook aan de tandpasta liggen. Ik heb een keer Paradontax geprobeerd, maar dat vond ik zo verschrikkelijk vies/zout/smerig dat ik er ook braakneigingen van kreeg. Nu gewoon aqua fresh, en poetsen is geen hel meer...

Als je braakneigingen krijgt bij het poetsen van de achterse kiezen, probeer dan eens een kleinere tandenborstel.

Bronnen:
Advies van mijn tandarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100