Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat je braakneigingen krijgt tijdens het tandenpoetsen?

Wat kan je ertegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien maak je tijdens het tandenpoetsen veel speeksel aan, dat dan als het ware makkelijk in je keel glijdt. Vies verhaal, maar ik heb daar altijd last van. Er zijn tandpasta's die meer schuimen dan anderen, dus dat is een kwestie van uitproberen. Paradontax smaakt misschien vies, maar schuimt niet zo als een menthol-tandpasta.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat er niet veel mensen zijn die het hebben. Het kan zijn dat de achterkant van je verhemelte gevoelig is. Daar zit in principe een zenuwknoop die een braakreflex teweeg zou kunnen brengen.
Ik zou zeggen: Wat minder ver met die tandenborstel naar achteren toe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook aan de tandpasta liggen. Ik heb een keer Paradontax geprobeerd, maar dat vond ik zo verschrikkelijk vies/zout/smerig dat ik er ook braakneigingen van kreeg. Nu gewoon aqua fresh, en poetsen is geen hel meer...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je braakneigingen krijgt bij het poetsen van de achterse kiezen, probeer dan eens een kleinere tandenborstel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding